جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
توانی

حوزه/ سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس خبر از ارجاع، رسیدگی و مختومه شدن بیش از ۳ میلیون پرونده در شورای حل اختلاف خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی توانی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز با اشاره اینکه بخشی از وظیفه خطیر دستگاه قضایی بر عهده شوراهای حل اختلاف است، اظهار داشت: بر اساس آمار های موجود از سال ۸۲ و از آغاز فعالیت شوراهای حل اختلاف تاکنون بیش از ۳ میلیون پرونده به شوراهای حل اختلاف استان فارس ارجاع، رسیدگی و مختومه شده است.

وی در ادامه به مصالحه بیش ۷۸۰ هزار فقره پرونده از ابتدای تشکیل شوراهای حل اختلاف استان فارس تا امروز اشاره کرد و افزود: از ابتدای تاسیس شوراهای حل اختلاف  تاکنون با اهتمام اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف فارس ۴۲۰ فقره پرونده با موضوع قتل عمد و غیر عمد، به مصالحه انجامیده است.

سرپرست مرکز توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس به برتری شوراهای حل اختلاف استان فارس در مصالحه پروندهای قتل از سال ۹۲ تاکنون  اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای تأکیدات رئیس کل دادگستری استان فارس به اهمیت موضوع صلح و سازش از ابتدای سال جاری تعداد ۳۵ فقره قتل عمد به همت اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان به سازش ختم شده است.

وی تصریح کرد: طی هفت ماهه سال جاری نزدیک به ۱۴۰ هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده و به همین تعداد مختومه و بیش از ۳۳ هزار پرونده نیز به صلح و سازش ختم شده است که نسبت به کل پرونده های مختومه قابل سازشی، ۳۸ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha