جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس کل دادگستری استان فارس

حوزه/ رئیس کل دادگستری فارس در خصوص سال جهش تولید گفت: با دستور مستقیم دادگستری امسال ۱۰۰۰ کارگر که قرار بود بیکار شوند به کار برگشتند، برخی از کارگاه ها احیا شده اند و همچنان دستورات ادامه خواهد کارخانه دارها خیالشان راحت باشد هیچ کارخانه ای را به مزایده نمی گذاریم و دستور تعطیلی هیچ کارخانه ای را نخواهیم داد.

به گزارش خبر،گزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید کاظم موسوی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شیراز که در مصلی نماز جمعه حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به گزارش علمکرد یک ساله دادگستری فارس، اظهار داشت: در گذشته دشمن در صدد این بود که مردم را با نظام دچار مشکل کند، اما مقام معظم رهبری با تدابیر خود امید را به جامعه برگرداندند.

وی در خصوص عملکرد دادگستری  افزود: از زمانی که آیت الله رئیسی رئیس دستگاه قضا شده اند فعالیت ها و اقدامات مطلوبی صورت گرفته که یکی از کارهایی که مد نظر ایشان بود افزایش سرمایه اجتماعی است.

رئیس کل دادگستری فارس تصریح کرد: در سال گذشته به طور مرتب با مردم ملاقات های مردمی در حسینه ها، مساجد و اماکن مذهبی داشتیم اما اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا کم شده اما هنوز ادامه دارد.

وی، قطع دست سوءاستفاده کنندگان را یکی دیگر از برنامه های دادگستری فارس اعلام  و عنوان کرد: یکی از مشکلات عمده ای که مردم در استان داشته اند این بود که اطاله دادرسی ها به طول می انجامید، اما امروز با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته در کمترین مدت به پرونده ها رسیدگی می شود، از این رو اکنون در شهر شیراز با جمعیتی حدود ۲ میلیون نفری ۳۳۰ پرونده کیفری داریم، قضات به صورت شنبانه روزی تلاش می کنند، تا دردی از مردم را دوا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطرنشان کرد: دادگستری فارس در اجرای عملکرد ها و فعالیت ها با استان های همطراز خود سنجیده می شود، از این رو با تلاش همکاران قضائی فارس از همه استان ها پیشرو بود و دارای رتبه برتر هستیم.

وی در ادامه با تصریح اینکه با ریشه کن شدن فساد فاصله ای نداریم، بیان کرد: پرونده های قدیمی هنیشه نیز مورد گله مردم بود اما اکنون هیچ پرونده قدیمی وجود ندارد و همه به روز شده اند، همچنین ۴۸ حوزه قضائی داریم که همه پرونده های قدیمی آنان به روز شده است.

رئیس کل دادگستری فارس مقابله با فساد را از جمله دیگر برنامه های دستگاه قضا برشمرد و بیان داشت: رئیس دستگاه قضا با هیچ فردی تعارف ندارند و هر شخصی چه از درون چه از بیرون خطایی کند با آن برخورد می شود، تاوان خطا را باید خطا کننده بپردازد.

وی با بیان اینکه بر هیچ نهادی بیشتر از دادگستری نظارت صورت نمی گیرد، به همین دلیل با بررسی های انجام شده ۹۹ درصد قضات سالم هستند، البته از آن یک درصد هم گذشت نمی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در خصوص مقابله با فساد تاکید کرد: ۴۳ پرونده خرد و کلان در این رابطه تشکیل داده ایم که ۱۳ پرونده از ان مهم بوده و به آن رسیدگی شده است، با هیچ کسی چه مسئول و چه غیر مسئول تعارف نداریم، هر شخصی فساد کند با آن برخورد می کنیم، و با آن بی رحمانه برخورد می کنیم.

وی همچنین به پیش رو بودن هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه آمریکا خود را مدعی حقوق بشر می داند اما در ایام کرونا به هیچ زندانی مرخصی نداد و آنان را که فوت می کردند گور دست جمعی برایشان درست می کرد، اما در زندان های جمهوری اسلامی امسال به ۷۵۰۰ نفر زندانی مرخصی دادیم.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین در خصوص سال جهش تولید عنوان کرد: با دستور مستقیم دادگستری امسال ۱۰۰۰ کارگر که قرار بود بیکار شوند، به کار برگشتند، برخی از کارگاه ها احیا شده اند و همچنان دستورات ادامه خواهد کارخانه دارها خیالشان راحت باشد هیچ کارخانه ای را به مزایده نمی گذاریم و دستور تعطیلی هیچ کارخانه ای را نخواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha