جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد در پیتربورو خواستار پخش صدای اذان شد

حوزه/ در حالی که اکثریت ساکنان اطراف مسجد را مسلمانان تشکیل می‌دهند، مسجد پیتربورو در انگلیس خواستار پخش اذان، سه بار در روز از طریق بلندگو شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از peterboroughtoday، مسجد غوسیه پیتربورو در انگلستان اعلام کرده که می خواهد اذان روزانه را از طریق بلندگو پخش کند.

در یک برنامه از پیش تعیین شد که به شورای شهر پیتربورو ارائه شده، مسجد غوسیه در میل فیلد، درخواست داده تا سه بار در روز، اذان ظهر، مغرب و عشاء را پخش کند.

ناظم خان ، رئیس کمیته مدیریت مسجد غوسیه در این باره به خبرنگاران گفت: تعدادی از مردم محلی به ما مراجعه کرده‌اند و در این شرایط را دشوار و چالش برانگیز درخواست پخش اذان کرده‌اند.

وی افزود: ما امیدواریم که شورای شهری این طرح را تصویب کند. ما همیشه رابطه بسیار خوبی با شورا و سایر سازمان‌ها داشته‌ایم و برای رفاه جوامع با آن‌ها همکاری کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اذان فقط برای چند دقیقه است و ندای بسیار آرامش‌بخش و روحانی دارد. و آلودگی صوتی چندانی نیز در محله ایجاد نخواهد کرد زیرا این برخلاف اصول دین ماست. این صدا تنها در منطقه کوچکی در اطراف مسجد پخش خواهد شد که اکثریت ساکنان آن را نیز مسلمانان تشکیل می‌دهند.

انصار علی، نماینده حزب کارگر در بخش شمالی نیز گفت: اطمینان دارم جوامع محلی از این طرح استقبال خواهند کرد زیرا در این اوقات دشوار، پخش اذان تسکین دهنده و نشاط آور خواهد بود. این امر مردم را تشویق می‌کند تا برای رفاه همه جوامع ما دعا کنند.  

وی ضمن پشتیبانی از این طرح، از کسانی که آن را ارائه داده‌اند قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha