پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ذوالنوری

حوزه/ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به منافع و تهدیدهای بخش معدن و پرهیز از گرفتار شدن به مشکلات صادرات نفت در معادن امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در جمع کارگروه تخصصی معدن و زمین شناسی  با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، بر توسعه صنایع فناوری و پایین دستی صنعت معدن با هدف خروج کشور از تک محصولی نفت تاکید کرد.

وی افزود:تحریم های غرب، ضد ملت ایران را فرصتی برای رونق بخشی به سایر محصولات و صنایع کشور بخصوص بخش معدن ارزیابی کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در سالهای اخیر بدلیل تحریم نفت ایران شرایط خوبی برای جایگزینی درآمد نفت بوجود آمد ولی با دل بستن به بایدن و دیگران و به شوق افراد که ما معتقدیم همه آنها از یک جنس هستند نبایستی سبب رها شدن این برنامه ها شود.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری توجه به منافع و تهدیدهای بخش معدن و پرهیز از گرفتار شدن به مشکلات صادرات نفت در معادن را امری ضروری دانست و گفت: اگر منافع ملی دیده نشود و صرفا خام فروشی مد نظر باشد همان مشکلات خام فروشی نفت را در معادن شاهد خواهیم بود.

وی افزود: طی سالهای گذشته دولت برای بالا نشان دادن تراز درآمد کشور به صادرات مواد معدنی توجه ویژه کرده که با بررسی ها مشخص شد در این بخش صرفا خام فروشی انجام شده است که برای ما خام فروشی افتخاری بحساب نمی آید. فروش مواد خام چه نفت و چه مواد معدنی یعنی از سرمایه مصرف کردن و این هنر نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به کارکردهای کارگروه های تخصصی مجمع نمایندگان اشاره و خاطرنشان ساخت: این کارگروه ها بایستی بعنوان مشاوران نمایندگان با مطالعه و کارتخصصی فرصتها، مشکلات، ظرفیت ها و راهکارهای عملیاتی را در بخش نظارتی و قانونگذاری در اختیار نمایندگان قرار دهند.

وی همچنین به موضوع ترک فعل بعنوان یکی از حلقه های مفقوده در بحث جرم و جزا در کشور اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر تناسبی بین جرم و جزا در کشور وجود ندارد و در برخی موارد جرم انگاری نشده است، الان برخی مدیران قانونی را اجرا نمی کنند و ترک فعل انجام می دهند ولی هزینه ای هم بابت کارشان پرداخت نمی کنند.

حمید اورعی مشاور و مسئول گارگروه‌های تخصصی مجمع نمایندگان قم نیز در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های این کارگروه در بررسی فرصت ها و راهکارهای رونق بخشی به صنعت معدن استان به ظرفیت بالای معادن استان اشاره و یادآور شد: هم افزایی همه دستگاه های مسئول و حمایت و پشتیبانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی می تواند زمینه ای باشد تا از این ره آورد برای توسعه و جهش تولید و اشتغال از آن استفاده کرد.

در ادامه این نشست مسئول و برخی از اعضاء کارگروه نقطه نظرات کارشناسی خود را اعلام کردند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha