یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان با شورای تهذیبی سه مدرسه علمیه قرآنی

حوزه/ حجت‌الاسلام بزرگیان، در راستای بررسی برنامه تهذیبی مدارس علمیه استان خوزستان، از سه مدرسه قرآنی «بقیه الله اندیمشک»، «امام صادق(ع) اندیمشک» و «امام محمد باقر شوش» بازدید و با شورای تهذیبی آنها دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، جلسه شورای تهذیبی مدارس علمیه «بقیه الله اندیمشک»، «امام صادق(ع) اندیمشک» و «امام محمد باقر شوش» با حضور حجت‌الاسلام بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، برگزار شد.

در این جلسات که به صورت جداگانه در هر سه مدرسه علمیه برگزار شد، برنامه های تهذیبی ۵ ساله حوزه علمیه خوزستان و همچنین ویژه برنامه های ایام کرونا، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در این نشست ها، مقرر شد که مدارس علمیه در چهار بخش «قرآن و حدیث»، «اخلاق و تربیت»، «مشاوره و خانواده» و «سیاسی-اجتماعی» ارزیابی داشته باشند و نحوه کارکرد و اجرای هر چهار محور را به صورت جداگانه در شورای تهذیبی مدرسه مورد بررسی قرار داده و نهایتا نسبت به شیوه نامه اجرای آن، برنامه ریزی کنند.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام بزرگیان، در این سلسله نشست ها، تأکید کرد که شورای تهذیبی مدارس علمیه، باید به عنوان یکی از ارکان اساسی تصمیم گیری در عرصه تهذیب و تربیت، هر دو هفته یک بار در مدرسه علمیه تشکیل جلسه داده و برنامه های تربیتی-تهذیبی را به صورت جدی دنبال کنند.

لازم به ذکر است، طبق اعلام معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، کلیه مدارس علمیه خوزستان، دارای شورای تهذیبی بوده و هم اکنون نیز طرح تدوین برنامه یکساله، به صورت آزمایشی در ۱۰ مدرسه علمیه خوزستان پیاده سازی شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha