یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هلو برادر

حوزه/ مجموعه داستان مقاومت مسلمانان جهان با عنوان "هلو بِرادِر" به زودی به همت نشر معارف منتشر می شود.

حامد اشتری، نویسنده و رمان نویس در گفتگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که گردآوری این مجموعه داستان برعهده وی است، اظهار داشت: در این کتاب داستان هایی درباره مقاومت مسلمانان جهان از نویسندگان مختلف داخلی داریم که البته اکثراً قمی و نیمی از آن ها حوزوی هستند.

وی افزود: علت نام گذاری این کتاب به عنوان" هلو بِرادِر" به ماجرای کشتار مظلومانه مسلمانان در مسجدی در نیوزیلند بازمی گردد که وقتی در یوتیوب گذاشته شد، نشان می دهد که وقتی فرد مهاجم و جنایتکار وارد شد، اولین شخصی که او را می بیند به او می گوید، "هِلو بِرادر" و طرف هم شروع می کند به تیراندازی به مسلمانان بیگناه و بی دفاع و آن جنایت وحشیانه را رقم می زند. بعد این عنوان در فضای مجازی به ترند و هشتک بسیار مورد توجهی تبدیل شد.

نویسنده و رمان نویس، گفت: در این کتاب ماجرای مظلومیت و در عین حال مقاومت مسلمانانی از کشورهای مختلف دنیا همچون نیجریه، بوسنی، نیوزیلند، آمریکا و ... در قالب داستان نگاشته شده که به خصوص محوریت کار درباره مسلمان کشی و استقامت مسلمانان در اوج مظلومیت در برابر دشمن مشترک و ظلمی است که به آن ها می رود.

اشتری اضافه کرد: البته در مقدمه کتاب اشاره کرده ایم وقتی در حال تدوین و گردآوری کتاب بودیم، جریان شهادت حاج قاسم سلیمانی رخ داد و لذا نقض غرض دیدیم که راجع به مسلمانان جهان و مقاومت آن ها صحبت کنیم و از سردار رشید جهان اسلام یادی نشود و لذا یک داستان کتاب درباره ایشان است.

وی بیان داشت: هم اکنون در مرحله نمونه خوانی پایانی هستیم و طرح جلد نیز آماده و طراحی شده و ان شاءالله به همت نشر معارف این کتاب در هفته اول آذرماه منتشر و توزیع می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha