جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجد تاریخی در پایتخت مالدیو بازگشایی شد

حوزه/ یک مسجد تاریخی در شهر ماله، پایتخت مالدیو که از محل قبلی جمع آوری شده بود، پس از اتصال دوباره بخش‌های مختلف آن در مکان جدید توسط مقامات دولتی بازگشایی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از raajje، مسجد کالهو واکارو در ماله پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری مالدیو، پس از متصل شدن اجزای آن به همدیگر، رسما بازگشایی شد.

ابراهیم محمد صلح رئیس جمهور مالدیو در مراسمی که صبح سه شنبه برگزار شد این مسجد را مجددا افتتاح کرد. معاون وی فیصل نسیم نیز به همراه وزیر هنر ، فرهنگ و میراث و سایر اعضای کابینه و مقامات دولتی در این مراسم حضور داشتند.

گفته می‌شود دولت فعلی عملیات نصب دوباره این مسجد را در نزدیکی موزه ملی پایتخت در سپتامبر آغاز کرد. این بنای تاریخی در سال ۲۰۱۶ از محل اصلی خود برچیده شد و پس از آن گزارشات نشان داد که مکان جدید این بنای تاریخی جزیره تینادهو در جزایر گاف دال است.

این بنای تاریخی که با سنگ‌های مرجانی با نقش‌های پیچیده و سنتی تراشیده شده است، توسط تیرک های چوبی حکاکی شده با خطوط عربی بهم متصل شده است. قدمت این بنا به سال  ۱۷۸۹ و زمان سلطنت سلطان حسن نورالدین اسکندر می‌رسد.

در حالی که جمع آوری و بازگشایی مسجد بخشی از دستور کار ۱۰۰ روزه دولت بود، اما موانع مختلفی در برابر این امر وجود داشته است. در نهایت ، روز بازگشایی مسجد مصادف با  دومین سالگرد مراسم تحلیف رئیس جمهور صلح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha