چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 928627
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: ادامه مسیر تحول در حوزه علمیه یعنی اینکه به داشته ها و موجودی مان اکتفا نکنیم بلکه به سمت حرکت های نو، گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در دیدار قائم مقام معاونت سلامت مرکز خدمات حوزه های علمیه و رئیس مرکز خدمات خراسان رضوی در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه پذیرش طلبه جدیدالورود اساسی ترین گام برای رسیدن حوزه ای در تراز انقلاب و نظام اسلامی است، ابراز کرد: همه فعالیت های مراکز حوزوی زمانی نقش بایسته و شایسته خود را ایفا می کنند که پذیرش به صورتی بنیادی و نخبگانی انجام شود زیرا اگر این شالوده درست باشد، سایر امور تسهیل می شود و به هدف خود خواهد رسید.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: حوزه علمی، دانشی، پژوهشی، بینشی، ارزشی و ولایی در شرایط فعلی مبتنی بر پذیرش است که همه ویژگی های گفته شده را داشته باشد.
وی همچنین به بحث مهم سلامت پرداخت و یادآور شد: در کنار دو مسئله سلامت جسمی و روانی، انگیزه فرد نیز باید در قضیه پذیرش بررسی شود و زمینه لازم را دارا باشد تا در نهایت به هدف حوزوی خود برسد.
مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه هر انسانی استعدادی دارد و بر اساس همان باید میدان و عرصه فعالیت خود را بیابد، گفت: استعداد، یکی از دیگر فقره های پذیرش است که در کنار سایر مسائل بیان شده می بایست مدنظر قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین عاملی درباره آموزش سلامت نیز پیشنهاد داد که واحدهای درسی معین شده در همان بدو و ابتدای حضور طلبه در حوزه علمیه در قالب دوره «اختبار» پیش بینی شود.
مدیر حوزه علمیه خراسان بر لزوم توجه به عرصه های تکمیلی و تاسیسی در قالب کارگروهی مشترک میان این حوزه و مرکز خدمات تاکید و خاطر نشان کرد: ادامه مسیر تحول در حوزه علمیه یعنی اینکه به موجودی مان اکتفا نکنیم بلکه به سمت حرکت های نو گام برداریم.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha