پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید ضیاء الدین آقاجانپور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع

حوزه/ حجت الاسلام آقاجانپور گفت: بسیجی برای کشور دل می‌سوزاند؛ برای آبادانی کشور تلاش می‌کند؛ برای حفظ استقلال ملی، هر چه بتواند کار می‌کند و از جان خود هم می‌گذرد. امروز هم اگر احساس کند دشمن می‌خواهد از روزنه‌ای - چه اقتصادی و سیاسی و چه فرهنگی - به داخل کشور نفوذ کند، در مقابل او می‌ایستد و با مشت به صورتش می‌کوبد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام سید ضیاءالدین آقاجانپور، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، در پیامی به مناسبت هفته بسیج این هفته را تبریک گفت.

متن پیام رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به این شرح است:

در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز پنجم آذرماه به نام روز بسیج مستضعفین نامگذاری شده است.

۴۱ سال قبل در یک چنین ایامی پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرمان تشکیل بسیج مستضعفان را صادر و چنین فرمودند: کشوری که بیست میلیون جوان دارد باید بیست میلیون تفنگدار و ارتش بیست میلیونی داشته باشد.

فرمان تاریخی امام برای تشکیل ارتش بیست میلیونی در زمانی صادر شد که کشور ایران از نیروی مسلح رسمی مانند ارتش، ژاندارمری و شهربانی، و نهاد کمیته های انقلاب اسلامی برای دفاع از تمامیت ارضی در مقابل تهاجم بیگانگان و مقابله با اشرار و اخلالگران برای تامین امنیت کشور برخوردار بود.

لکن بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در منظومه فکری خود قائل به تشکیل بسیج مستضعفان بودند، چون این تشکیلات متفاوت از تشکیلات نظامی موجود با کارکردی متفاوت بود.

تفاوت بسیج مستضعفان با سایر سازمان ها و تشکیلات نظامی در این است که عرصه‌ی بسیج یک عرصه‌ی عمومی است؛ و مختص یک قشر خاص و منطقه ی جغرافیایی خاصی نیست.

همه ی اقشار ملت اعم از زن و مرد، پیر و جوان، روستایی و شهری، بازاری و کارگر و کشاورز، دانشمندان و نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه می توانند در آن حضور داشته باشند و نقش بسیجی بودن خود را ایفا نمایند.

در بسیج همه‌ی اقشار و همه ی این چهره‌ها وجود دارد، از شهید آیت الله دستغیب، آیت الله اشرفی اصفهانی، آیت الله مدنی، آیت الله قاضی و ... که عالم و مجتهد بودند اما بسیجی بودند.

و شهید همّت و باکری و زین‌الدّین و شهید حسن باقری و مانند اینها که سپاهی بودند امّا بسیجی بودند؛ و شهید سپهبد علی صیّاد شیرازی و شهید سرلشکر عباس بابایی که ارتشی بودند امّا بسیجی بودند. و شهید مسعود علیمحمدی شهید مجید شهریاری شهید داریوش رضایی نژادو شهید مصطفی احمدی روشن که دانشمندان و نخبگان هسته ای بودند ولی بسیجی بودند.

همه این چهره ها و شخصیت های گمنامی که در کشور با فاصله ی جایگاه و موقعیت اجتماعی بدون هیچ ادعایی مشغول به خدمت هستند و بسیجی اند.

به راستی بسیج چیست، و بسیجی کیست ؟

بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان ارواحنافداه و این انقلاب مقدّس به آن نیازمند است.

بسیجی برای کشور دل می‌سوزاند؛ برای آبادانی کشور تلاش می‌کند؛ برای حفظ استقلال ملی، هر چه بتواند کار می‌کند و از جان خود هم می‌گذرد. امروز هم اگر احساس کند دشمن می‌خواهد از روزنه‌ای - چه اقتصادی و سیاسی و چه فرهنگی - به داخل کشور نفوذ کند، در مقابل او می‌ایستد و با مشت به صورتش می‌کوبد.

تا بسیج هست، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد؛ و امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.

پنجم آذر ماه، سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل "بسیج مستضعفین" را به ملت شریف ایران و همه بسیجیان سلحشور تبریک و تهنیت می گویم.

سلام بزرگواران/ بسیجی شدید مبارک است لطفا بسیجی بمانید.

سیدضیاءالدین آقاجانپور

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha