پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کتابچه خلوتگه ذکر و فکر

حوزه/ گناه نکردن در دید مردم و ملاء عام هنر نیست، بلکه انسان مؤمن و قوی کسی است که در خلوت و تنهایی که فردی او را نمی بیند، گناه نکند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، زهرا ارومیان، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: امام علیه السلام می فرمایند: "شیعتنا الذین اذا خلوا ذکرواالله کثیرا " شیعیان ما کسانی هستند که چون تنها باشند خدا را بسیار یاد می کنند.

وی ادامه داد: گناه نکردن در دید مردم و ملاء عام هنر نیست، بلکه انسان مؤمن و قوی کسی است که در خلوت و تنهایی که فردی او را نمی بیند، گناه نکند؛ خداوند در همه حال ناظر به اعمال ما است و دوری از چشم دیگران باعث نمی شود از دیده خدا هم پنهان باشیم.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که طبق فرمایش امام علی (ع) خدای متعال که امروز ناظر اعمال ماست، روز قیامت هم در مورد آن ها حکم خواهد داد، افزود: علت بسیاری از گناهان و نافرمانی های ما فراموشی یاد خداوند است و اگر پروردگار را حتی در تنهایی خویش ناظر بدانیم ،هیچ گاه دست به عصیان نمی زنیم.

وی با بیان این که همه انسان ها سکونت ابدی در بهشت را دوست دارند، گفت: برای رسیدن به بهشت و دستیابی بدان لازم است انسان در کارهای خیر از دیگران سبقت بگیرد.

ارومیان در ادامه به ویژگی متقین اشاره کرد و بیان داشت: یکی از ویژگی های پرهیزکارن، اجنتاب از ارتکاب به معصیت در خلوت و تنهایی است و این خصوصیت هم جز با یاد خدا و حاضر و ناظر دانستن پروردگار در همه صحنه ها، به دست نمی آید؛ حضرت اباعبدالله علیه السلام با این خصلت در راه خدا قدم برداشت و برای همیشه در تاریخ جاودانه ماند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha