جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ چهل و سومین جلسه هیأت امنای مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه گفت: آزمون های کتبی مجازی در مجامع مختلف علمی حتی در کشورهای حوزه اسکاندیناوی که بنده به طور مستقیم با آنان ارتباط دارم یکی از نگرانی ها و مشکلات جدی است؛ زیرا این آزمون ها به هیچ وجه جوابگوی شناسایی دقیق استعدادها نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله جواد مروی در نشست هیئت امنای مرکز امورنخبگان و استعداد های برتر حوزه های علمیه ضمن تبریک و تسلیت شهادت دانشمند بزرگ هسته ای کشور شهید محسن فخری زاده گفت: امام خمینی رحمة الله علیه یکی از اصلی ترین وظایف حوزه را به تعبیری توجه به نخبگان و حمایت از استعدادهای درخشان حوزه می دانستند.

وی افزود: یکی از کارهای مهم در حال حاضر بررسی چگونگی واسپاری دروس سطوح عالی به استان ها است که در حال حاضر تعداد افراد نخبه آنها کم و یا حتی صفر است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در سفر به استان ها با طلاب جوان بسیاری برخورد کرده ایم که هیچ اطلاعی از مرکز امور نخبگان حوزه و فعالیت ها و برنامه های آن نداشته اند؛ این موضوع باید مورد پیگیری قرار گیرد.

وی گفت: میزان تمایل به مراکز تخصصی که حمایت های مالی آنها ضعیف است پایین بوده و باید نسبت به حل این مشکل اقدامات لازم صورت گیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: اگر ما ادعا داریم که در شاخص ها دقیق هستیم، نباید بگوییم حجم نخبگان را باید کمتر در نظر بگیریم.

وی افزود: ما باید بر اساس شاخص های دقیق و با اجرای خوب آنها، هر چقدر تعداد نخبه در حوزه شناسایی شد ملتزم به آن باشیم؛ حوزه های علمیه سرشار از نخبه و استعداد درخشان هستند.

آیت الله مروی خاطرنشان کرد: آزمون های کتبی مجازی در مجامع مختلف علمی حتی در کشورهای منطقه اسکاندیناوی یکی از نگرانی ها و مشکلات جدی است؛ زیرا این آزمون ها به هیچ وجه جوابگوی شناسایی دقیق استعدادها نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha