جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران ویژه برنامه خانه های فاطمی گفت: صابران کسانی هستند که در مقابل هر نوع مصیبتی قرار گیرند صبر را پیشه خود می‌سازند و خود را به درگاه الهی ارجاع می‌دهند به همین علت مصائب و ابتلائات این افراد نیز سخت‌تر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت که از بستر فضای مجازی و شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، اظهار کرد: از موضوعات مهمی که در دستورات دینی و آیات قرآن بسیار نسبت به آن تأکید شده موضوع صبر است که بیش از ۱۰۰ بار در قرآن این واژه تکرار شده و ۲۰ آیه نیز بر صبور بودن بندگان تاکید کرده است.

وی افزود: امتحان الهی برای همه انسان‌ها از جمله مسلمان و غیرمسلمان قطعی است و برای مقربین درگاه الهی بر اساس روایت قطعاً بیشتر و سخت‌تر است و این سنت الهی است که با نواقص‌ و کمبودها و کاستی‌ها انسان‌ها را مورد آزمایش قرار می‌دهد و هیچ خانواده‌ای نیست که ادعا کند جاودانه خواهد ماند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اینکه انسان در مقابل ابتلائات و حوادث چگونه برخورد کند مهم است؛ خداوند به اهل صبر بشارت می‌دهد که صابرین پیروز امتحان الهی خواهند بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن صابران کسانی هستند که مقابل هر نوع مصیبتی قرار گیرند صبر را پیشه خود می‌سازند و خود را به درگاه الهی ارجاع می‌دهند و همه‌چیز را تحت مالکیت خداوند می‌دانند و آیه استرجاع را بر زبان جاری می‌سازند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: صلوات و رحمت الهی بر صابرین نازل می‌شود و صابرین کسانی هستند که اهل هدایت بوده و لطف الهی شامل حال آن‌ها خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha