پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید فخری

حوزه/ حجت‌الاسلام جایمند، ترور شهید فخری زاده را نشانه ترس دشمنان از علم و دانش امت اسلام دانست و بیان کرد که این توطئه‌های شوم عزم ملت را برای ادامه دادن راه شهیدان قوی‌تر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌ حسین جایمند، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان الوان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، ضمن محکومیت ترور شهید محسن فخری زاده، دانشمند ارشد هسته‌ای کشور، ترور این دانشمند توسط دشمنان را از روی ترس آن‌ها دانست و اظهار داشت: دشمن تلاش می‌کند که در تمامی عرصه‌ها نیات شوم خود را اجرا کند، بااین‌وجود که ایران در مذاکرات انجام‌شده به‌تمامی تعهدات خود عمل کرده است.

وی افزود: استکبار جهانی از ۴۰ سال گذشته توطئه‌های خود علیه کشور ایران را آغاز کرده و ترور شهید فخری زاده، این دانشمند والامقام هسته‌ای نیز یکی از توطئه‌های ناجوانمردانه آن‌ها بود. استکبار جهانی با ترور این دانشمند بزرگ هسته نشان داد که تا چه اندازه از اراده و علم و دانش ایران می‌ترسد. دشمن تحمل پیشرفت‌های همه‌جانبه امت مسلمان ایران را ندارد و سعی دارد با اعمال خود جلوی پیشرفت ایران را بگیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) گفت: ملت مسلمان ایران تا پای جان از آرمان‌ها و عقاید خود دفاع می‌کند و ترور و امثال این نقشه‌های شوم باعث نمی‌شود که ما از عقاید خود دست بکشیم؛ بلکه این اعمال ناجوانمردانه اراده ملت را برای رسیدن به ارزش‌ها قوی‌تر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام جایمند، بیان کرد: یکی از نکات حائز اهمیت مصادف شدن شهادت این شهید عزیز با شهادت شهید شهریاری از دیگر شهدای والامقام هسته‌ای است.این اتفاق حامل یک پیام مهم برای تمام دولتمردان است و آن لزوم عمل به وظیفه‌ی سنگینی است که بر دوش آن‌هاست. دولتمردان باید آن‌گونه که شایسته‌ شأن این شهدای عزیز است آن‌ها را به مردم بشناسند و همه مردم بدانند که این شهدای عزیز چه فعالیت‌های مهمی انجام داده‌اند.

وی افزود: شهید فخری زاده از جمله کسانی بود که نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس به‌صورت مستقیم نامش را ذکر می‌کند که نشان‌دهنده جایگاه بالای این شهید بزرگوار است، شهادت شهید فخری زاده غم بزرگی بود که بر امت مسلمان ایران وارد شد اما وظیفه کنونی ما این است که به‌طور احساسی به ماجرا نگاه نکنیم، آنچه حتماً اتفاق خواهد افتاد انتقام سختی است که در انتظار عاملان ترور این شهید عزیز و شهید حاج قاسم سلمانی است اما تا زمان رسیدن آن باید صبور بود.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)، ادامه داد: انتقام سخت این است که آمریکا را از کل منطقه خارج کنیم و این اتفاق در حال رخ دادن است. این امر یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی برای آن برنامه خاصی دارد، ما نباید ناخواسته سپاه را تضعیف کنیم وباید انگشت اتهام را به‌سوی کسانی ببریم که آدرس غلط به مردم می‌دهند، همان‌ها که مذاکره را کلید حل مشکل می‌دانند.

حجت‌الاسلام جایمند، در پایان اظهارکرد: یکی از مصوبات برجام دسترسی نامحدود آژانس بین‌المللی به اطلاعات هسته‌ای ایران است که این امر دسترسی آن‌ها به اطلاعات دانشمندان ما را بسیار آسان می‌کند، اتفاقی که برای شهید فخری زاده رخ‌داده است، باید به‌طور جد ریشه‌یابی شود که دیگر شاهد چنین ماجرایی نباشیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha