جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
داستان مراقبت مرد مسلمان از پیرزن صرب در کوزوو + تصاویر

حوزه/ یک مرد مسلمان در روستایی در کوزوو، از پیرزن ۹۲ ساله صرب که فرزندانش او را ترک کرده‌اند، نگهداری کرده و همانند مادرش به او رسیدگی می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از apnews، یک مرد مسلمان در کوزوو، از پیرزن ۹۲ ساله صرب که فرزندانش او را ترک کرده‌اند و تنها در یک روستا زندگی می‌کند، نگهداری کرده و همانند مادرش به او رسیدگی می‌کند.

بلاگیکا دیچیچ ۹۲ ساله که از نظر جسمی بسیار ضعیف است، تنها ساکن یک روستا با اقلیت صرب دورافتاده در کوه‌های شرق کوزوو است که سایر ساکنان آن از جمله فرزندانش آنجا را رها کرده‌اند.

پسر ارشد او به بلگراد پایتخت صربستان نقل مکان کرده و جایی برای مادرش ندارد. این پیرزن حتی آخرین ملاقاتش را با فرزندانش به یاد نمی‌آورد. و پسر کوچکش نیز به ندرت به مادرشان سر می‌زند.

اما به نظر می‌رسد که این روزها این پیرزن یک پسر جدید پیدا کرده باشد، او فاضل راما مسلمان ۵۴ ساله‌ و از اکثریت آلبانیایی‌تبار در کوزوو است.

این پیرزن درحالی که هیچ سیستم حمایتی ندارد در یکی از ۵۰ خانه ساخته شده از چوب و سنگ در این روستا که به تدریج در حال فروریختن است زندگی می‌کند.

فاضل ، که صاحب یک فروشگاه کوچک مواد غذایی است ، این پیرزن را از کودکی می‌شناسد و او حتی در هنگام جنگ همیشه برای بچه‌های او شیرینی هدیه می‌برد. وی اکنون هیزم‌های او را می‌شکند. برایش غذا می‌آورد و تا آنجایی که می‌تواند به او رسیدگی می‌کند.

فاضل گفت: او قبل ، در طول جنگ و بعد از جنگ بسیار زن خوبی بوده و با ما مانند فرزندانش رفتار کرده است. وقتی فهمیدم او تنها مانده است ، بسیار متاسف شدم و به فکر این افتادم که برایش جبران کنم.  

گفته می‌شود جنگ در استان صربستان سابق باعث کشته شدن بیش از ۱۰۰ هزار نفر شد که اکثریت آن‌ها آلبانیایی‌تبار بودند.

سازمان ملل قبل از اعلام استقلال کوزوو در سال ۲۰۰۸ به مدت ۹ سال سرزمین را اداره کرد که صربستان آن را به رسمیت نمی‌شناسد. روابط بلگراد و پریشتینا پایتخت کوزوو همچنان متشنج است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha