جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
میزگرد

حوزه/ مشاور و مسئول کارگروه‌های تخصصی مجمع نمایندگان استان قم گفت: شفاف‌سازی درباره مصوبات سفر رهبر انقلاب به قم لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اورعی در میزگرد بررسی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به قم که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد، اظهار داشت: سفر رهبر انقلاب به شهر قم یکی از بهترین دوران زندگی مردم انقلابی قم و ما به‌عنوان بچه‌های جبهه انقلاب بود.

وی برکات سفر رهبر انقلاب به قم را مورد توجه قرارداد و گفت:  توجه به توسعه استان قم چه در بخش نرم افزاری و سخت افزاری، تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره، توجه به قشر مستضعف و محروم از جمله نکات مهم این سفر بود که در بسیاری از حوزه‌ها عملیاتی شده است.

اورعی با اشاره به اینکه امروز باید مطالبه کنیم در این ده سال از مصوبات چه میزان اجرایی شده است، تأکید کرد: بسیاری از مدیران به‌صورت جهادی پیگیر این موضوعات بودند و اقدامات خوبی هم انجام دادند اما باید به‌صورت کامل و جامع بررسی شود چه اقداماتی انجام شده و چه اقداماتی انجام نشده است و چه کارهایی باید در راستای مصوبات انجام شود.

وی با بیان این‌که باید نسبت به انجام مصوبات سفر رهبری شفافیت ایجاد شود، تأکید کرد: در مصوبات سفر و انجام آنها ابهاماتی وجود دارد که باید نسبت به آنها شفافیت‌های لازم انجام شود. به‌طورکلی دسترسی آزاد به اطلاعات در شهر و کشور ما به‌سادگی اتفاق نمی‌افتد. امروز اگر پژوهشگری بخواهد از موضوعی اطلاعاتی داشته باشد نمی‌تواند آن را به دست بیاورد.

وی اضافه کرد: مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به قم کاملاً مشخص است و در آن تاریخ توسط تمام رسانه منتشر شد اما در جزئیات آن دستگاه‌های هنوز نتوانسته‌اند گزارش جامع و کاملی را بدهند.

مشاور و مسئول کارگروه‌های تخصصی مجمع نمایندگان استان قم تصریح کرد: مردم بعد از ۱۰ سال بدانند در چه نقطه‌ای بودیم و با چه هدفی شروع کرده و در حال حاضر به کجا رسیده‌ایم.
وی با اشاره به فصل اول مصوبات یعنی فصل سرمایه‌گذاری و اشتغال، گفت: مهم‌ترین پروژه در این قسمت نمایشگاه دائمی فرش دست‌باف قم است که برای حمایت از فرش‌بافان قرار بود این نمایشگاه دائمی ساخته شود اما این مهم صورت نگرفته است.

اورعی خاطرنشان کرد: وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی قرار بود تسهیلاتی را به شرکت‌های تعاونی، قالی‌بافان، تجهیز ادارات تعاون استان، ارائه تسهیلات به تعاونی‌های مولد، تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان، ترویج فرهنگ تعاون و تقویت استان طی سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ انجام دهد که امروز هیچ اطلاعاتی از اقدامات انجام شده در دسترس نیست.

وی تأکید کرد: در تمام بخش‌هایی که بر اساس مصوبات سفر انقلاب باید اقداماتی صورت می‌گرفته باید هم گزارش کار و هم شفاف‌سازی صورت بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha