جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 931320
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
دکتر شاهین صادقی نسب

حوزه/ ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ روز آغاز حرکت دانشجویی در مبارزه با زورگویی و استعمار بود که نباید از یادها برود.

خبرگزاری حوزهشریعت رضوی، بزرگ نیا و قندچی شهدای دانشجویی بودند که خون خودشان را درراه عزت و استقلال ملت ایران تقدیم کردند.
 همان نهضت دانشجویی بعدها به رهبری خمینی کبیر حادثه عظیم انقلاب اسلامی را رقم زد، انقلابی که لرزه بر اندام قدرت‌های شرق و غرب انداخت و معادلات نظام خفقانی استثمار و تکبر را بر هم زد، نظامی که هرازگاهی آمریکایی‌ها از آن با عنوان پوشالی جامعه بین‌الملل (international community)!!! یاد می‌کنند و ایران را به عدم پیروی از آن محکوم می‌کنند، نظام چپاول، نظام غارت، نظام وابستگی و از هم ننگین‌تر؛ نظام دانشمند کشی..
امروز وارد ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی‌شده‌ایم و بیش از هر زمان دیگری نیازمند هوشیاری و بصیرت نهضت دانشجویی هستیم.
رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صراحتاً به جوانان “mandate” دادند؛ بیانیه و فرمانی قانونی، دانشجویان و همه جوانان کشور به فرموده پیر خردمند انقلاب ‘موظفند’ تا اداره کشور را در دست بگیرند، مطالبه گر و یاری گر باشند.
در این میان تکلیف دشمن بیرونی مشخص است؛ مرتباً در حال دلسرد کردن شما، تحقیر داشته‌هایتان و تحریف دست آوردهایتان است. اما دشمن درونی به نیابت از دشمن بیرونی هوشمندانه‌تر عمل می‌کند، همان دلسردی، تحقیر و تحریف با اشکالی دیگر در جریان است؛ با بیرون انداختن شما و حاشیه‌نشین کردنتان.
 مگس‌ها زمانی مجال پرواز دارند که سیمرغ‌ها عرصه را خالی کرده‌اند. اگر جوان متخصص، متعهد و با ایمان ما فعال و پویا در قلب اداره کشور باشد دیگر جایی برای ناکارآمدان و ناشایستگان نیست.
 فریب نخورید، با کناره‌گیری و بی‌تفاوتی بزرگ‌ترین خدمت را به آن‌ها می‌کنید! رهبری انقلاب اسلامی برای شما از عزت می‌گوید از تقویت تولید ملی، استقلال، عدالت، سرفرازی. کدامشان را نمی‌پسندید؟!
اگر نهضت دانشجویی و جوانان برومند این سرزمین محکم و استوار پشت سر رهبری دلسوز انقلاب اسلامی بایستند تمام نقشه‌های معاندین بیرونی و درونی نقش بر آب می‌شود.
انقلاب اسلامی دست‌های خود را به سمت جوانانش دراز کرده است این دست‌ها را به گرمی بفشارید و عرصه را واگذار نکنید.

دکتر شاهین صادقی نسب استاد دانشگاه تهران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha