پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سالور

حوزه / یک کارگردان گفت: امیدوارم موقعیتی فراهم آید تا باز هم بتوانم سینمای دفاع مقدس را تجربه کنم، چون ژانری است که آن را دوست دارم.

سامان سالور، کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه شرایط برای فیلمسازی در حوزه سینمای دفاع مقدس مهیا نیست، اظهار کرد: من از نسلی هستم که جنگ را از نزدیک لمس کرده است برای همین دوست دارم در این حوزه فیلمسازی کنم، اما متاسفانه فضا به گونه‌ای مسموم شده که اگر کارگردانی بخواهد تنها با اتکا به باورهایش در این ژانر اثر تولید کند با انگ‌های متعدد مواجه می‌شود!

وی افزود: به شخصه هیچگاه از ساخت فیلم سیزده ۵۹ پشیمان نیستم، هر چند بابت تولید این کار مورد نقد بسیار قرار گرفتم. به من انگ زدن که فیلمساز دولتی و سفارشی هستم! درصورتی‌که کار کردن در این حوزه وظیفه من است پس چرا شرایط باید به گونه‌ای باشد که فعالیت در آن به معنای نامناسب تعبیر شود.

این کارگردان ادامه داد: پدر من از ابتدا تا انتهای جنگ در آن حضور داشت، اما هیچگاه بابت این امر رانتی نگرفت. فیلم سیزده ۵۹ به نوعی قصه پدرم اما شرایط به گونه‌ای شده که اگر بخواهم روایتی از یکی از رزمندگان در کارم داشته باشم باید مورد نقد اهالی سینما قرار گیرم. برخورد ناجوانمردانه‌ای که با فیلم سیزده ۵۹ در حالی بود که این اثر در جشنواره آن سال کاندیدای دریافت ۶ سیمرغ شده بود، اما بعد از از فستیوال فجر بدترین هجمه‌ها به آن وارد شد.

کارگردان فیلم «سه کام حبس» متذکر شد: اتفاقاتی که برای فیلم رخ داد همان گونه که گفتم مرا از ساختن آن پشیمان نکرد، چون فیلمسازی که اهل رانت نیست و برای باورش کاری تولید می‌کند نباید این مسائل برایش اهمیتی داشته باشد.
سالور با بیان اینکه امیدوار است بازهم سینمای دفاع مقدس را تجربه کند، تاکید کرد: چند طرح و فیلمنامه در این حوزه دارم که امیدوارم روزی موقعیتی فراهم شود تا بتوانم آنها را بسازم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha