جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شکایت زن مسلمان به خاطر تحقیر در دادگاه به خاطر حجاب

حوزه/ یک زن مسلمان به خاطر داشتن حجاب در دادگاه شهرداری هالتوم سیتی تگزاس که برای پرداخت جریمه سرعت غیرمجاز رفته بود، با تحقیر قاضی مواجه شد و به وی اجازه حضور در جلسه داده نشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از star-telegram، یک زن مسلمان به خاطر داشتن حجاب اسلامی در دادگاه شهرداری، هنگامی که می‌خواست جریمه رانندگی را پرداخت کند، با برخورد تحقیرآمیز مسئول دادسرای شهرداری روبرو شد و از دادگاه اخراج گردید.

وی که به خاطر سرعت غیرمجاز جریمه شده بود، هنگامی که در دادگاهی در شهر هالتوم سیتی در ایالت تگزاس با حجاب اسلامی حاضر گردید، نتوانست از حق خودش در مقابل قاضی دفاع کند. وی در نتیجه از حقوقش به شکل دیگری دفاع کرد، از شورای شهرداری به خاطر تبعیض  شکایت کرد که همین مسئله باعث شد آیین‌نامه حضور در دادگاه در این منطقه تغییر کرده و به مسلمانان اجازه حضور در جلسه دادرسی با حجاب اسلامی داده شود.

کندرا مونته مایر سه شنبه در دادسرای شورای شهری با پوشش اسلامی حاضر شده بود و مسئول ورود به جلسه دادرسی به وی گفته بود که پوشش او مجاز نیست.

لازم به ذکر است، قرار است شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) بزرگترین حامی حقوق مسلمانان در آمریکا بعد از ظهر امروز پنجشنبه یک کنفرانس مطبوعاتی در خارج از دادگاه شهرداری هالتوم سیتی برگزار کند، تا به نیاز فوری تغییر سیاست‌های ضدمذهبی دادگاه های آمریکا در رابطه با پوشش سر رسیدگی شود.

فیضان سید مدیر اجرایی این شورا گفت: خوشحالیم که شهر هالتوم سیتی سیاست‌های خود را در این رابطه تغییر داده است، اما اما مسلمانان و سایر گروه‌های مذهبی در سرتاسر کشور که سرشان پوشیده شده است با تبعیض روبرو هستند زیرا سایر دادگاه‌های شهرداری اجازه این کار را نمی دهند.

سید گفت: خانم مونته مایر «به اندازه کافی شجاع» بود که یک بتواند یک فایل صوتی از آنچه اتفاق افتاده ضبط کند و بتواند با استفاده از آن از حق خودش دفاع کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha