پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد عیسی مسیح (ع) در کنیا توجه بسیاری را به خود جلب کرد

حوزه/ پس از آنکه مسلمانان منطقه کیسومو در کنیا در یک دعوای حقوقی طولانی بر سر زمین مسجد با کلیسا در دادگاه پیروز شدند، تصمیم گرفتند برای ایجاد همبستگی میان ادیانی نام مسجدشان را «مسجد عیسی مسیح (ع)» نامگذاری کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از standardmedia، در تلاش برای ایجاد همبستگی میان ادیانی، جامعه مسلمانان شهرستان کیسومو، یک منطقه مسکونی در کنیا، مسجدشان را به نام «مسجد عیسی مسیح (ع)» نام‌گذاری کردند.

همه چیز با یک کشمکش قانونی طولانی بین انجمن مسلمانان و کلیسا بر سر مالکیت یک قطعه زمین آغاز شد. این درگیری که دهه‌ها به طول انجامید ، در اکتبر امسال، دادگاه اعلام کرد که زمین در کیسومو به جامعه مسلمانان تعلق دارد. در این میان، در تلاش برای ساختن پل میان ادیانی و التیام شکاف‌ها، جامعه مسلمانان نام جدیدی را برای مسجد انتخاب کرده‌اند که مورد توجه بسیاری قرار گرفته و بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت را به تحسین وا داشته است.  مسجدی که در یک سرزمین مورد مناقشه در کالولنی در شهرستان کیسومو اکنون مسجد «عیسی مسیح (ع)» نام دارد.

عبدالرشید، موذن مسجد می‌گوید: ما بر سر این زمین یک دعوای طولانی داشتیم و تصمیم گرفتیم این نام را روی مسجد بگذاریم تا ثابت کنیم که ما با مسیحیان دشمن نیستیم.

وی خاطرنشان کرد که مسلمانان نیز به عیسی مسیح (ع) ایمان دارند و او در کنار چهار نفر دیگر که پیامبر محمد (ع) نیز شامل آنها بود ، از پیامبران اولوالعزم هستند.

عبدالرشید افزود: مسلمانان به عیسی مسیح (ع) ایمان دارند. انتخاب نام نیز قدردانی ما از عیسی مسیح (ع) است که معتقدیم دوباره برمی گردد.  

گفتنی است برنامه‌های ساخت و ساز یک مسجد دائمی در این محل در حال انجام است ، گرچه مسلمانان عبادت کننده در این مکان قبلاً برای نمازهای خود ساختاری موقت ایجاد کرده بودند.

چندین مسیحی در منطقه از این اقدام استقبال کردند و گفتند این یک زندگی مشترک مسالمت آمیز است.

جوزف ادویامنبو گفت: این یک حرکت خوب است. من فکر می‌کنم که این یک نشانه قوی است که مسلمانان و مسیحیان یکدیگر را به عنوان خواهر و برادر می دانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha