جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نمایشگاه «مسجد: ایمان، فرهنگ، جامعه» در موزه کانتربری راه اندازی شد

حوزه/ نمایشگاه جدید با نام «مسجد: ایمان، فرهنگ،  جامعه»، که به تازگی در موزه کانتربری در نیوزینلد آغاز به کار کرده است، قصد دارد از مساجد به عنوان قلب جوامع اسلامی یاد کرده و تنوع فرهنگی و تمدن غنی مسلمانان را به نمایش بگذارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از scoop، نمایشگاه جدید با نام «مسجد: ایمان، فرهنگ ، جامعه» به هدف نشان دادن اسلام حقیقی به غیرمسلمانان در نیوزیلند ، آخر هفته در موزه کانتربری افتتاح شد.

این نمایشگاه از مساجد به عنوان قلب جوامع اسلامی یاد کرده و تنوع فرهنگی و تمدن غنی مسلمانان را از طریق هنر و اشیاء و آثار هنری به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه با همکاری موزه کانتربری و با مشارکت مسلمانان کرایست‌چرچ با هدف تقویت روابط میان ادیانی راه اندازی شده است.

آنتونی رایت مدیر موزه گفت: این نمایشگاه تمرکز بسیار مثبتی دارد. امید ما این است که در کار با مسلمانان محلی تجربه بالایی را برای بازدید کنندگان خود ایجاد کنیم، تجربه‌ای که تنوع هنر ، معماری و فرهنگ اسلامی را برجسته سازد.

وی خاطر نشان کرد: مهم این است که ما روایت‌هایی را از تمام بخش‌های جامعه کانتربری به اشتراک بگذاریم و در ارائه آن‌ها با جوامع مختلف همکاری کنیم. ما امیدواریم که این نمایشگاه برخی از باورهای غلط در مورد اسلام را برطرف کند و بازدیدکنندگان با درک بیشتری از همسایگان مسلمان خود آشنا شوند.

گفتنی است براساس تاریخ نیوزیلند، اولین مسلمانانی که وارد این کشور شدند شدند ، ماهومت و میندیا وزرا و پسرانشان پرو و ​​مرو بودند که در سال ۱۸۵۴ از هند به کرایست چرچ آمدند و در خانه جان کراکرافت ویلسون در کشمیر کار می‌کردند. مسلمانان دیگر ، عمدتا از چین و هند، در قرن نوزدهم به اوتاگو و در ساحل غربی رسیدند.

اولین مسجد نیوزیلند در اوکلند در سال ۱۹۷۹ و اولین مرکز اسلامی کرایست‌چرچ یک سال بعد در یک خانه کوچک در فیلیپستاون افتتاح شد.

این نمایشگاه نقش مسجد را به عنوان مرکز زندگی دینی اسلامی و مکانی برای ملاقات ، تبادل اخبار، یادگیری و اعیاد مردم برجسته می‌کند. در ویدئویی که برای این نمایشگاه ساخته شده است ، مسلمانانی که در مساجد کرایستچرچ از جمله مسجد النور، مرکز اسلامی لینوود و مرکز رسول الله عبادت می‌کنند، در مورد اهمیت و معنای مسجد در نظرشان صحبت می‌کنند. اشیا به نمایش درآمده از مجموعه موزه و جامعه تأثیر فرهنگ‌های مختلف را در بیان اعتقاد اسلامی نشان می‌دهند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha