یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از مرکز تحقیقات کامپیوتری نور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: موسوعه های قرآنی و روایی ناظر به فقه معاصر در قالب کتب جدید یکی از اولویت های حوزه های علمیه است؛ این کار یک امر تخصصی علمی است که باید از اول با یک حرکت دیجیتالی و در قالب وب و به صورت مشارکتی آغاز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در نشست ستاد راهبری و هماهنگی موسوعه های تخصصی آیات و روایات ضمن تبریک هفته پژوهش به اعضای این ستاد گفت: می بایست منابع اصلی شیعی به صورت سهل الوصول و قابل استفاده با گوشی های همراه در دسترس عموم قرار گیرند.

وی افزود: موسوعه های قرآنی و روایی ناظر به فقه معاصر در قالب کتب جدید یکی از اولویت های حوزه های علمیه است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: این موسوعه ها نیازمند طرحی هستند که با استفاده از آنها بتوان به طراحی آنها پرداخت؛ این کار یک امر تخصصی علمی است که باید از اول با یک حرکت دیجیتالی و در قالب وب و به صورت مشارکتی آغاز شود.

وی گفت: موضوع این موسوعه ها در حال حاضر در باب فقه  خواهد بود و در گام های بعد به سایر موضوعات پرداخته خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه افزود: باید دید در حال حاضر این گونه فعالیتی در چه مراکزی و در کجاها در حال انجام است و اگر مورد مشاهده شد آنها را مورد توجه و حمایت قرار دهیم.

وی اظهار کرد: کمک های نقدی، ارائه پایان نامه ها و در اختیار قرار دادن نیروی سرباز طلبه متناسب با آن سطح علمی می تواند مواردی این کمک ها باشد.

عضو شورای عالی حوزه گفت: دبیرخانه ستاد راهبری و هماهنگی موسوعه های تخصصی آیات و روایات یک فرد توانمند و ممهّز را می طلبد که پیگیری مسائل آن را به طور تخصصی انجام دهد.

وی افزود: باید دید چه حمایت های دیگری نیز می توان از این فعالیت ها داشت تا به ترویج و پیشرفت اینگونه برنامه ها رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha