جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقدام میان ادیانی مسلمانان راشمور در خرید درخت کریسمس برای مسیحیان

حوزه/ مسلمانان شهر راشمور در همپشایر انگلیس، به منظور ابراز همدلی میان ادیانی، در خرید درخت کریسمس برای عید کریسمس امسال اقدام به حمایت مالی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از inyourarea،  انجمن مسلمانان راشمور در همپشایر انگلستان، در سازمان همکاری میان ادیانی، در خرید درخت کریسمس برای جامعه مسیحیان اقدام کردند.

 درخت کریسمس ، که در منطقه شمال شهر نصب شده توسط انجمن مسلمانان راشمور حمایت مالی شده است. هدف ایجاد نشاط در میان جامعه مسیحیان در ایام کریسمس بوده‌است.

گفته می‌شود جامعه مسیحیان با وجود اینکه با تعطیل شدن مسجد از ماه مارس روبرو هستند، کلیسای محلی آدرشات از اعضای جامعه اسلامی استقبال کرده است.

ظفر مالک ، عضو انجمن مسلمانان راشمور ، توضیح داد:  این ابتکار زمانی آغاز شد که ما از شاهد عظیم، کلانتر  محلی و رئیس باشگاه فوتبال آلدرشات درخواست کردیم اگر می‌تواند ما را در یافتن مکانی برای عبادت و برپایی نماز جمعه کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: شاهد با دیوید کلیفورد، رهبر شورای محلی راشمور و عضو کلیسا صحبت کرد و در نتیجه با تأیید اسقف دانیل گرانت، کلیسا اجازه داد که مسلمانان راشمور نماز جمعه را در کلیسا برگزار کنند.

وی ضمن بیان اینکه از حمایت مالی مسلمانان برای خرید درخت کریسمس خوشحال است فت: این داستان الهام بخش است زیرا نشانه اتحاد دو جامه است. به عقیده ما صلح یک انتخاب است و از تک تک ما شروع می‌شود. شاید در جهان صلح برقرا نباشد اما ما در محله خودمان می‌توانیم صلح داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha