چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 933320
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
دبیرکل انجمن نصرت الاسلام درگذشت

حوزه/ محمد ابراهیم شاه ، دبیرکل انجمن نصرت الاسلام در جامو  و کشمیر، روز چهارشنبه پس از مدت کوتاهی بیماری در محل زندگی خود در محله گوگجی باغ شهر سرینگر درگذشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از knskashmir، محمد ابراهیم شاه ، دبیرکل انجمن نصرت الاسلام کشمیر و مهندس ارشد سابق، روز چهارشنبه پس از مدت کوتاهی بیماری در محل زندگی خود در محله گوگجی باغ شهر سرینگر درگذشت.

گفته می‌شود از آنجایی که میرزا عمر فاروق، از علمای برجسته جامو و کمشیر به دلیل حبس خانگی نمی‌تواند در مراسم تشییع جنازه شرکت کند، یک هیئت عالی رتبه از انجمن به سرپرستی دبیرکل موقت الحاج الطاف احمد و متشکل از مفتی غلام رسول سامون، رحمان شمس ، مشتاق احمد صوفی ، محمد یوسف بات و سایر اعضا و فعالان در مراسم شرکت کردند. صدها نفر از مردم محلی، اقوام و دوستان در مراسم تشییع جنازه حضور داشتند.

میرزا عمر فاروق که در حصر خانگی به سر می‌برد نسبت به ایشان ابراز علاقه کرده، ضمن ادای احترام به او، مرگ این شخصیت برجسته را تسلیت گفت. انجمن نیز ضمن تسلیت مرگ وی، آن را «یک خسارت بزرگ» دانسته و با خانواده داغدیده ابراز همدردی و همبستگی کرد.

انجمن یادآوری کرد که محمد ابراهیم شاه ، مهندس ارشد سابق در مناصب مختلف دیگر خدمت می‌کرد. پس از بازنشستگی، وی بدون اخذ حقوق و دستمزد با انجمن در ارتباط ماند. و هنگامی که ساختمان تاریخی دبیرستان اسلامیه به دلیل آتش سوزی خسارات زیادی دید، محمد ابراهیم شاه تمام پس‌انداز خود را برای ساخت ساختمان جدید دبیرستان اسلامیه اختصاص داد. آن مرحوم خالصانه و از صمیم قلب خود را وقف این راه کرده بود.

طبق منابع خانوادگی ، فاتحه‌خوانی متوفی در تاریخ ۱۸ دسامبر سال ۲۰۲۰ ، پس از نمازجمعه حدود ساعت ۰۲:۳۰ بعد از ظهر در قبرستان اجدادی آنها ، مالخا ، سرینگر در نزدیکی مسجد غزالی برگزار می شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha