سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
موزه نیویورک دو اموجی «حجاب» و «زوج با رنگ پوست متفاوت» را اضافه کرد

حوزه/ کوپر هیویت، موزه طراحی اسمیتسونیان، در منهتن، دو ایموجی « زوج با رنگ پوست متفاوت » و «حجاب» را به مجموعه اموجی‌های دیجیتال خود اضافه کرده و سومین موزه می‌باشد که ایموجی را به مجموعه دیجیتال خود اضافه کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  news-journal، کوپر هیویت ، موزه طراحی اسمیتسونیان، یک موزه طراحی در محله منهتن شهر نیویورک در آمریکا دو ایموجی « زوج با رنگ پوست متفاوت» و «حجاب» را به مجموعه ایموجی‌های دیجیتال خود اضافه کرده است. و سومین موزه می‌باشد که ایموجی‌ها را به مجموعه دیجیتال اضافه کرده است.

موزه نیویورک برای مجموعه در حال رشد دارایی‌های دیجیتالی ، ایموجی «شخصی با روسری» و «زوج با رنگ پوست متفاوت» را اضافه کرده است.

آندره لیپس ، مسئول هماهنگی طراحی معاصر کوپر هیویت ، گفت که این موزه از طریق مصاحبه‌ها و تصاویر ، نمایشگاهی در مورد اهمیت این دو برنامه‌ریزی می‌کند، اما شیوع کرونا باعث شده افتتاح این مجموعه فعلا به تاخیر بیافتد.

لیپس در مصاحبه ای پیش از اعلامیه روز پنجشنبه ، به خبرنگاران گفت: تمایل به دستیابی به این ایموجی‌های خاص از همان جایی ناشی می‌شد که ما تمایل به درج و نمایندگی گروه‌ها و جوامع مختلف و زوج ها را روی صفحه کلید می‌بینیم.

گفته می‌شود ایموجی «حجاب» که به طور غیررسمی با این نام شناخته می‌شود اولین بار در سال ۲۰۱۶ به کنسرسیوم یونی‌کد معرفی شد، که یک سازمان غیرانتفاعی است که نظارت بر استانداردهای اموجی را به عهده دارد، این سازمان با رای اعضای شرکت‌های برتر دیجیتال در جهان فعالیت داشته و این اموجی در سال ۲۰۱۷ از طریق تلفن‌ها و رایانه‌ها وارد شد. یک دختر ۱۵ ساله عربستانی با نام رعوف الحمدی که برای ورود به این کار فعالیت ‌کرد توجه جهانیان را به خود جلب کرد و به عنوان یکی از تأثیرگذارترین نوجوانان مجله تایم در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد.

تقریباً ۵۵۰ میلیون زن در جهان از حجاب استفاده می‌کنند، که الحمدی در میان آن‌ها است، اما هیچ ایموجی برای نمایندگی آنها وجود ندارد. همین امر در مورد رنگ پوست نیز صادق بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha