شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بحرین

حوزه/ شیخ عبدالله الصالح ، جانشین دبیرکل جنبش عمل اسلامی بحرین در یادواره بزرگداشت شهدا گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد که خون پاک شهدا دستاویز سیاست بازی ها و اهداف پوچ و کوتاه مدت قرار بگیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین  شیخ عبدالله الصالح ، جانشین دبیرکل جنبش عمل اسلامی بحرین در یادواره بزرگداشت شهدا  بر ادامه راه شهدا و آرمان های آن ها و تکمیل مسیر شهدا تاکید کرد.

مهمترین محورهای سخنرانی این معارض ارشد بحرینی به شرح ذیل است:

آرمان و اهداف شهیدان جاودانه خواهد بود و هرگز آنچه را که شهدا برای ما و آرمان های ما تقدیم کردند را فراموش نخواهیم کرد و هرگز شعار ها و چرخش های سیاسی را به حساب این خون های پاک قرار ندهید.

جنبش و انقلاب ما برای دستیابی به حقوق عادلانه و مشروع مان بر اساس اصول و ارزش های اسلامی و انسانی پی ریزی شده است نه بر اساس حساب های سیاسی کوتاه مدت و نه بر اساس حساب های برد وباخت و خسارت های کوتاه مدت دنیوی.

شهدا در اول صف مبارزه بوده و هستند و برای منافع دنیوی و پوچ، با روح و جان خود جانفشانی نکردند، بلکه برای اصول و ارزش های والای الهی و اسلامی جانفشانی کردند.

امروز برتمامی ما واجب حتمی است که راه شهدا ، آرمان های آنها و تکمیل راه و مسیر این عزیزان را پاس داشته و آن را ادامه دهیم تا اینکه تمامی مطالبات مشروع و به حق مان برآورده شود.مطالباتی که برای تحقق آنها خون پاک آنها ریخته شده و برای ما جانفشانی کرده اند.

آرمان های شهیدان محل معاملات و تسویه حساب ها و دستاوردهای سیاسی نیست . خون شهدا گران بهاتر از آن است که در راستای توهم  پیروزی ها و دستاوردهای سیاسی بی ارزش بر اساس نفاق سیاسی و همراه با کسانی باشد که دستشان به خون پاک شهیدانمان آلوده باشد.

برخی برای رسیدن به اهدافشان پشت سراب موفقیت و پیروزی پوچ پنهان شده و در فکر معامله با سفاکان خون ریز هستند و گویا وحشی گری ها را فراموش کرده  و مراعات احساسات آنها و دردهای خانواده های مکرم شهدا را نمی کنند.

شهدا همگی مدافع کرامت و عزت جامعه هستند. آنان برای دفاع از ما و حقوق ، آرمان ها وارزش ها به سوی پروردگارخویش عروج کردند.پس برای تمامی ما واجب است که یاد و نام ایشان را گرامی داشته و روح عزتمندی ،وفاداری و فداکاری را از آنها بیاموزیم.

عاقلانه نیست و دور از وفاداری است اگر آرمان ها و مسئله شهدا را دستاویز مطالبات سیاسی خویش قرار دهیم و اشتباه بزرگتر آنکه به خون آنها به هر شکلی دست درازی کنیم.

برائت از سازشکاران با رژیم آل خلیفه

از تحرکات برخی از کسانی که در راه سازش با رژیم آل خلیفه حتی به صورت اندک و به حساب رسیدگی به پرونده شهدا و از این دست قرار دارند دوری می جوییم؛ چرا اگر حتی برای یک مطالبه مشروع و به حق هم که باشد ، گفتگوی با آنها به معنای مشروعیت دادن به رژیم ستمگر خواهد بود.

برای شهدا و خاندان مورد ستم قرار گرفته‌ی ایشان عادلانه نیست و به دور از انصاف است  اگر بخواهیم به نام آنها و به نام دفاع از حقوق ایشان ، آن را دستاویزی برای رسیدن به اوهام پیروزی سیاسی بدون طعم و مزه و بو قرار بدهیم!

هرگز اجازه نخواهیم داد که خون شهدا دستاویز سیاست بازی ها قرار بگیرد

مطالبه های اساسی ، عادلانه و مشروع تمامی شهدا که البته مطالبات تمام مردم هم هست عبارتند از : پی ریزی و تاسیس  نظام سیاسی عادلانه که در خلال آن شهروندان به حقوق مشروع دست یافته و قدرت تمام در دست مردم بوده و مشروعیت آن مردمی باشد . این چیزی است که شهدا برای رسیدن به آن خون پاکشان بر زمین ریخته شد ، پس آیا بعد از آن با کدام اخلاق و اصول و ارزش ها و حتی سیاستی سازگار است  که آن را فراموش کرده و برای حل مسایل سیاسی به این خون ها خیانت کنیم !!؟

مسیر مبارزه برای دستیابی به حقوق اساسی و بازگشت کرامت در راستای پاسداشت خون شهدا می بایست ادامه داشته باشد ، تا اینکه رژیم های ستمگر (آل خلیفه  و حکام مرتجع منطقه ) سرنگون گشته و پایان استبداد و دیکتاتوری آغاز گردد.

آرمان های شهدا جاودانه است و هرگز آنچه که آنها برای دفاع از ارزش ها و اصول الهی فدا کردند را فراموش نخواهیم کرد و هرگز اجازه نخواهیم داد که خون پاکشان دستاویز سیاست بازی ها و اهداف پوچ و کوتاه مدت قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha