جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

حوزه/ امام جمعه نهاوند در واکنش به هتاکی محمود امجد، گفت: باید ببینیم که این فرد چه گناهی را مرتکب شده که آن گناه به حد نصاب رسیده و باعث شده تا این طور صریح در برابر ولایت، امامت و نظام اسلامی بایستد.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با بیان روایتی از امام علی(ع)، اظهار داشت: زمانی که از امیرالمومنین(ع) در خصوص بهترین مردم بعد از ائمه سوال شد، ایشان عالم صالح را معرفی کردند و زمانی که بدترین مردم بعد از شیطان را پرسیدند حضرت از عالم فاسد نام بردند، عالمی که حقایق را کتمان کند و این اهمیت وجود بصیرت در بین روحانیون و عالمان را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در دوران انقلاب اسلامی و در طول ۴۰ سال گذشته در کشور با امتحانات سختی روبرو بوده‌ایم، مطرح کرد: حضرت امام(ره) فرمودند که همه مردم و اقشار حتی روحانیون و علما باید در این میدان امتحان شوند.

امام جمعه نهاوند به اتفاقات رخ داده پس از اعدام روح الله زم اشاره کرد و گفت: پس از آنکه روح الله زم به ارتباط با موصاد و سیا و دست داشتن در شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و اغتشاشات در کشور اعتراف کرد، دادگاه اسلامی او را مفسد فی الارض تشخیص داد و حکم اعدام را برای او صادر کرد.

وی افزود: متاسفانه شاهد هستیم که بعضی از روحانیون نیز از این فرد حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام مغیثی گفت : در گام اول باید یادآوری کنم اینکه این فرد در زندگی نامه خود حضور در جایگاه امامت جمعه نهاوند را قید کرده است، مطلبی دروغ است، چرا که بنده ۴۰ سال در این اینجا حضور دارم و قبل از آن هم صحبتی از این فرد نبود و حتی حکمی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اینکه این روحانی با دلسوزی از زم به عنوان یک شهید یاد می‌کند و جای شهید و جنایتکار و قاتل را عوض می‌کند موضوعی است که بسیار جای تعجب دارد.

امام جمعه نهاوند با طرح این سوال که چه طور ممکن است یک فرد با چنین سوابقی آن‌هم در لباس روحانیت، اینگونه حرف‌ بزند، عنوان کرد: باید ببینیم که این فرد چه گناهی را مرتکب شده که آن گناه به حد نصاب رسیده و باعث شده تا این طور صریح در برابر ولایت، امامت و نظام اسلامی بایستد.

وی با ابراز تاسف از صحبت‌های این روحانی، خاطر نشان کرد: چگونه ممکن است یک فرد با لباس مقدس روحانیت به خودش اجازه دهد هم‌صدای دشمن اسلام و علیه  نظام و ولایت اینگونه اظهار نظر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha