پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سرمست

حوزه/ حرفه پرستاری در زمره ارزشمندترین حرفه ها و پرستاران به عنوان یکی از ارکان مهم و کلیدی نظام سلامت و همپای جامعه پزشکان، نقش بسیار مهم و بسزایی را در تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی مردم بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،، پیام بهرام سرمست استاندار قم، به مناسبت روز پرستار بدین شرح است:

بسمه تعالی

سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) بنام روز پرستار نامگذاری شده است. این نام گذاری بجا و شایسته، فرصت ارزشمندی را فراهم کرده است تا در کنار بازخوانی و تبیین ابعاد شخصیتی آن حضرت به عنوان اسوه و مظهر حلم و بردباری، تکریم و قدرشناسی شایسته ای را داشته باشیم از همه پرستاران زحمتکش و صبوری که با تأسی به آن بانوی بزرگ، دل هایشان با درد و رنج بیماران گره خورده و فداکارانه و با دلسوزی برای درمان و تسکین آلام آنان تلاش می کنند.
حرفه پرستاری در زمره ارزشمندترین حرفه ها و پرستاران به عنوان یکی از ارکان مهم و کلیدی نظام سلامت و همپای جامعه پزشکان، نقش بسیار مهم و بسزایی را در تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی مردم و اعتلای شاخص سلامتی در ابعاد فردی و اجتماعی بر عهده دارند. قشری که در طول تاریخ و همواره در خط مقدم مقابله با بیماری ها و همه گیری های تهدیدکننده سلامت جامعه قرار داشته و شیوع ویروس کرونا با یادآوری حیاتی بودن خدمات پرستاری، جلوه های بسیار زیبا و ماندگاری از شجاعت، دلسوزی، ایثار و عشق به همنوع پرستاران را به تصویر کشید و ثابت کرد که این قشر به حق سزاوار شایسته ترین تقدیرها هستند.
ضمن تبریک میلاد با سعادت الگوی صبر و ایثار، حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار به همه پرستاران و کادر درمان زحمتکش و صبور استان قم و با ارج نهادن به ایثار و جانفشانی شهدای مدافع سلامت، از زحمات و تلاش های ستودنی این قشر به ویژه در عرصه مبارزه با کرونا تشکر و قدردانی نموده و توفیق روزافزون آنان را در ارائه خدمت خداپسندانه به بیماران و پیشبرد مطلوب برنامه های نظام سلامت ازدرگاه خداوند متعال مسالت دارم.


بهرام سرمست
استاندار قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha