پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سفرنامه جای پای زینب

حوزه/ سفرنامه جای پای حضرت زینب(س) در اربعین تألیف یعقوب توکلی، عضو هیأت علمی دانشگاه معارف و پژوهشگر تاریخ اسلام در وبینار تخصصی «سلوک زینبی و مسئولیت های امروز» معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سفرنامه جای پای حضرت زینب(س) در اربعین تألیف یعقوب توکلی، عضو هیأت علمی دانشگاه معارف و پژوهشگر تاریخ اسلام  در وبینار تخصصی «سلوک زینبی و مسئولیت های امروز» معرفی شد.

یعقوب توکلی نویسنده و مولف این سفرنامه در این وبینار که به صورت مجازی برگزار شد گفت: این سفرنامه حاصل گزارشات عینی ام از زیارت اربعین و کیلومترها پیاده روی نجف تا کربلاست که به توصیف نوع مواجهه زائران و میزبانان با یکدیگر، عزاداری‌های خالصانه عاشقان امام حسین(ع)، عَلَم‌ها، سینه زنی، اشعار، شمایل، دسته جات و موکب‌ها پرداخته ام.
وی افزود: در سفر به کربلا آنچه را که در مسیر دیدم از جمله مهمترین اتفاقات و قضاهایی که در این سفر معنوی به وقوع پیوست را روایت کردم.  
عضو هیأت علمی دانشگاه معارف و پژوهشگر تاریخ اسلام ابراز داشت: نگارش این اثر تلفیقی از فضای پیاده‌روی اربعین از نظر تدارکات، ظواهر و شرایط است و در قالب گزارشی مستند ارائه شد.
وی با اشاره بر اینکه در جریان سفر روح زینبی(س) را حاکم بر جریان پیاده روی اربعین مشاهده کردم گفت: در طیف وسیعی از زائرانی که در این مسیر قدم می گذاشتند روح و جان زینبی(س) را به دقت مشاهده کردم و احساس من این بود که با عقیله بنی هاشم زاد پنداری دارند.
توکلی بیان داشت:وقتی به دفعات در مسیر پیاده روی اربعین شرکت کردم در لحظات مختلف سفر ارتباط و اتصال ایمانی حاصل می‌شد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha