جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / دیدار حجت الاسلام والمسلمین نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با آیت الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی

حوزه/ این روزها متأسفانه یکی از افرادی که در همین لباس خود ما قرار دارد، نسبت‌های ناروا، غیر صحیح و بی‌اساسی را، هم نسبت به نظام جمهوری اسلامی و هم رهبری معظم انقلاب مطرح کرده که خوراک تبلیغاتی فراوانی برای دشمنان اسلام و انقلاب فراهم نموده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله فاضل لنکرانی در پایان درس خارج اصول نسبت به تهمت‌های ناروا به نظام و رهبری  اظهار تأسف و انزجار نمود و گفت: تردیدی نیست که امروزه رهبری، دلسوزترین افراد برای حفظ اسلام،حفظ مکتب شیعه و ایران است.

متن سخنان این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این روزها متأسفانه یکی از افرادی که در همین لباس خود ما قرار دارند، نسبت‌های ناروا، غیر صحیح و بی‌اساسی را، هم نسبت به نظام جمهوری اسلامی و هم رهبری معظم انقلاب مطرح کرده که خوراک تبلیغاتی فراوانی برای دشمنان اسلام و انقلاب فراهم نموده است.

خیلی باید تأسف خورد از این‌که انسان به این حدّ تنزّل پیدا کند که اینقدر ناروا و بی‌پایه و اساس صحبت کند.

هر فرد منصفی وقتی مطالب این گوینده را می‌شنود واقعاً از مطالب کاملاً آشفته، بی‌پایه و ‌دلیل و اتهام‌گونه او تاسف می‌خورد، انسان اگر بخواهد قضاوت منطقی نسبت به اظهارات این فرد کند چنین عناوینی کاملاً در آن مشهود است.

هم نسبت به نظام و هم یک بخش از این نظام که رهبری معظم آن است، آنچه بر این نظام حاکم است دین است، و مردم، امام، روحانیت، شهدا، جانبازان، همگی مجموعه نظام هستند. حالا یک کسی چشمش را ببندد و با هزاران تاسف همین طور بگوید «این مملکت پر از جنایات است» این تعبیر خیلی عجیب است.

البته کسی نمی‌گوید در این مملکت اشتباه نمی‌شود، هیچ عاقلی این حرف را نمی‌زند، نه امام مدعی بودند و نه رهبری مدعی چنین مطلبی هستند، فسادهای مالی و کارهای خلاف شرع در نهادها و بخش‌های مختلف هست و کسی هم منکر آن نیست، اما اینکه فردی چشمش را ببندد و بگوید از صدر تا ذیل پر از جنایات است، چه جوابی برای خدا دارد؟ آیا در این مملکت افرادی دنبال تحکیم اسلام نیستند؟ دنبال خدمت به این مردم نیستند؟ دنبال خدمت به اسلام و مستضعفین و فقرا نیستند؟

فقط کارهایی که در این مدت برای فقرا شده و می‌شود، خدماتی که به مردم شده و می‌شود بی‌سابقه است. با وجود این همه تحریم‌ها و دشمنی‌ها و مصائب که آمارش با هیچ دورانی قابل مقایسه نیست. البته مشکلات خیلی زیاد است، ولی اینکه کسی به این نظام تهمت بزند که پر از جنایات است، معنایش اینست که می‌خواهد نفی حکومت از اسلام کند، یعنی کسی که سخنان این شخص را می‌شنود اقرار می‌کند غیر از معصوم هیچ کس نمی‌تواند حکومت کند. در نتیجه در زمان غیبت، اسلام نمی‌تواند حکومت کند.

بعد هم اعتراض می‌کند که چرا همه ساکت نشستند و مهر سکوت به لب زده‌اند. بالأخره باید این احتمال را بدهید که دیگران به اندازه شما و بهتر از شما هم می‌فهمند و هم تقوا دارند و هم آشنایی با مشکلات دارند، ولی اینکه همه چیز را یکباره بشوید و کنار بگذارد و همه را مقصر بداند و بعد بگوید رهبری باید توبه کند، لازمه و صریح کلامش این است که همه علما ومراجع باید توبه کنند، همه آنهایی که امروز در خدمت این نظام هستند و همه مردم باید توبه کنند! آیا این حرف صحیح است؟ این فکری است که هزاران درجه از فکر خوارج بدتر است.

بلا تشبیه می‌گویم هرچند احدی با معصومین(علیهم السلام) قابل مقایسه نیست، و ما باید اعتقادات را حفظ کنیم، ولی یاد این افتادم که خوارج به امیرالمؤمنین(علیه السلام) گفتند باید توبه کنید. از سخنان این فرد ‌انسان به این مطلب منتقل می‌شود. این مطالب حرفهای اساسی نیست.

بنده از جهات علمی و غیر علمی این شخص هیچ اطلاعی ندارم، ولی کافی بود همین روایت را از وجود مبارک امام صادق(علیه السلام)  درست می‌فهمیدند که می‌فرماید: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند: «ثَلَاثٌ لَا یُغِلُّ عَلَیْهِنَّ قَلْبُ امْرِئٍ مُسْلِمٍ إِخْلَاصُ الْعَمَلِ لِلَّهِ»، سه چیز است که قلب انسان مسلمان خیانت به آن نمی‌کند، انسان مسلمان و مؤمن در عمل خیانت نمی‌کند و سعی می‌کند عملش را برای خدا خالصانه انجام بدهد، بعد هم می‌فرماید: «وَ النَّصِیحَةُ لِأَئِمَّةِ الْمُسْلِمِینَ»؛ این دستور پیامبر ماست. آیا «النصیحة لأئمة المسلمین»، یعنی «التهمة لائمة المسلمین» تهمت به رهبر مسلمین؟

شما بعد از ۶۰ ـ ۷۰ سال منبر رفتن نصیحت را اینطور معنا کرده‌اید؟ «النصیحة لائمة المسلمین» یعنی خیرخواهی کنید، آیا معنای خیرخواهی این است که بگوئیم بعد از ۴۰ سال در تمام این مملکت جنایت است، آیا این خیرخواهی است؟

می‌گوئید از فتنه ۸۸ هر چه قتل صورت گرفته مسئولش رهبری انقلاب است!

اولاً در مورد فتنه ۸۸ اگر کسی بخواهد منصفانه تحلیل کند -که این ایام هم نزدیک به نهم دی است- اگر رهبری با درایت خودش فتنه ۸۸ را تدبیر نکرده بود امروز این مملکت تجزیه شده و خون صدها هزار بی‌گناه ریخته شده بود. این چه حرفی است که شما می‌زنید؟ اگر قضیه داعش را ولایت فقیه و شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی مدیریت نکرده بودند امروز عراق و سوریه و ایران در حلقوم داعش بود. آیا چنین چیزی برای شما خوب بود؟! دشمن دنبال همین بوده است.

من گاهی اوقات درباره داعش و تأثیری که شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی در دفع فتنه آنها داشت فکر می‌کنم که چگونه آن شهید عزیز با هدایت‌های رهبری معظم انقلاب، عراق را از حلقوم داعش بیرون آورد، داعشی که به ۴۰ کیلومتری بغداد و به نزدیکی مرزهای ایران رسیده بود، اینها واقعیت‌هایی غیرقابل انکار است. اگر داعش عراق را گرفته بود آیا امروز ایران آرامش داشت؟! اینها بودند که تدبیر کردند و توطئه دشمن را در همان نطفه خفه کردند.

این آقا چه جوابی به شهدای مدافع حرم دارد؟ در همین درس خود ما بعضی از فضلا حضور داشتند مثل شهید بزرگوار تقی‌پور، حدود شش هفت سال درس فقه و اصول شرکت می‌کرد، بسیار طلبه پرکار، مهذب و مؤثری بود که به جمع مدافعین حرم پیوست و جانش را خالصانه تقدیم دفاع از حریم اهلبیت(علیهم السلام) نمود. آیا شما می‌توانید جواب این خونها را بدهید که اسم اینها را جنایت گذاشتی؟

خیلی باید تأسف خورد. من به این شخص توصیه می‌کنم که صحبتهایش را چند بار بشنود و هر کلمه‌اش را با این ۶۰ ـ ۷۰ سال منبر و وعظ، مقایسه کند.

من با دیدن حرفهای ایشان باز یاد این قصه افتادم که در همان دوران جنگ یک کسی از شاگردان امام که مراحل علمی بالایی داشت، آدمی که کتاب اخلاق اسلامی نوشته و خودش را معلم اخلاق مطرح کرده بود، گرفتار خودپسندی شد و از ایران رفت و بلندگوی صدام در رادیوی عراق، علیه امام و رزمندگان شد. تو هم الان همینطور می‌شوی!

اینها باید برای من و شما درس باشد، این درسها همه عنوان علل معدّه را دارد، باید از خودمان مراقبت کنیم، هر روز خودمان را به خدا بسپاریم، مبادا آخر عمرمان اینطور شود.

اگر شما انتقاد داری، انتقادت را خیلی معقول بیان کن، نامه بنویس، اما اینکه از سر تا پا را اسمش را قتل و جنایت بگذاری و اینطوری دندان‌های دشمن را علیه اسلام تیز کنی، این شد خدمت به اسلام؟

واقعاً به جای اینکه قدردان این رهبری معظم باشیم، کسی که در این شرایط، آمریکا و اسرائیل و سازمان‌های امنیتی را بیچاره کرده و همه‌شان مانده‌اند که چه کنند؟ هر روز یک راه را طی می‌کنند برای اینکه این نظام را از بین ببرند.

البته به لطف خدا و هدایت‌های کلی که امام بزرگوار برای ما به ارمغان گذاشتند ایشان این نظام و کشور را به خوبی حفظ کرده و در این تردیدی نیست. اگر کسی واقعاً در این مسئله تردید کند نمی‌شود گفت بی‌انصاف، باید گفت آدمی است که اهل حقد و کینه است.

تردیدی نیست که امروز رهبری، دلسوزترین افراد برای حفظ اسلام، حفظ مکتب شیعه و ایران است، و شیعیان دنیا را و نه فقط خصوص ایران، یک چنین شخصیت مدبّری در مسیر تکامل اداره می‌کند. هر روز انسان می‌بیند هزار دشمن اضافه شده است.

در این ۴۰ سال نگذاشتند این کشور آرامش داشته باشد، حتی دارو را هم به روی کشور ما بستند، فروش نفت ما را به صفر رساندند، مشکلات درست می‌کنند، اما مردم فداکار ما به دستور دین و به دستور رهبر خردمند خود، به خوبی مقاومت‌ کرده‌اند.

باید دعا کنیم خدای تبارک و تعالی سایه ایشان و همه مراجع بزرگوار را مستدام بدارد و این نظام را روز به روز قدرتمندتر حفظ بفرماید. إن شاء الله.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • موسوب IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    1 0
    خداوند عالم بصیر آیت الله فاضل لنکرانی را حفظ کند
  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    با سلام و احترام بر حضرت آیة الله جناب آقای فاضل لنکرانی دامت برکاته ، با نهایت ادب و عاجزانه ،ضمن تشکر از بابت ارشادات لازم و سازنده ی معظم له ، عرض میکنم ، این بنده ی حقیر خیلی کوچکتر از آنم که خواسته باشم پیشنهادی به محضر مبارک آن بزرگوار و دیگر علماء عالیقدرمان کرده باشم ، فقط الآن خواهشم این است که برای خشکاندن ریشه ی بسیاری از انحرافات که بخش اعظم آنها از فضای مجازی سرچشمه میگیرد ، تدبیری اندیشیده شود ،مثلاََ اگر امکان داشته باشد ، از حضرات علماء و فضلاء عزیزمان ولو بطور ناشناس در فضای شرکت و عالمانه و حکیمانه به کاربرانی که دربخش ارسال نظر کاربران ، مطالبی را مینویسند ، پاسخ بدهند ، که ما ، کاربران روش درست و مستدل و با مهربانی وخداپسند نوشتن و گفتار و رفتار درست ودرست انتقاد کردن و حفظ کردن حرمت یکدیگرا را بیاموزیم . یکدیگر را مسخره نکنیم . عده ای شیاد و ضد انقلاب و اسلام در انستاگرام و جاهای دیگر با شیطنت مطالبی را می نویسند که کسانی را سست ایمان وبی تفاوت و عده ای رانیز دشمن درست میکنند . امید وارم که این بی ادبی بنده ی حقیر را نیز عفو فرمائید . با عرض ادب و ا رادت ، خادم بسیار کوچک تمامی علماء بزرگوار و عالیقدرمان ، محمد مهدی اسلامی .