پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام اخوان سیگاری در مدرسه علمیه حضرت زینب (س)

حوزه/ برخی از فضایل همانند حلم، صبر، سخاوتمندی اکتسابی است و از این صفات اکتسابی صبر بزرگترین شاخصه وجودی حضرت زینب(سلام الله علیها) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  از  یزد، حجت الاسلام اخوان سیگاری، پیش از ظهر روز گذشته در جمع مسئولان مدارس علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) و حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) یزد  با اشاره به دو نوع فضیلت در انسان ها اذعان داشت:  انسان ها می توانند  بعضی از فضایل اکتسابی  مانند سخاوتمندی، خوشرویی، اهل عبادت بودن را  با تلاش وکوشش بدست آورند و بعضی از فضایل همچون دختر یا همسر امام بودن غیر اکتسابی است و در واقع  لطفی از طرف خداوند متعال برای بعضی از بندگان خاص  می باشد.

استاد حوزه در بیان شخصیت والای حضرت زینب(سلام الله علیها)، ادامه داد: فرزندی حضرت زهرا(سلام الله علیها) و امیرالمومنین علی(علیه السلام)،  عنایتی بزرگ از طرف خداوند و فضیلتی غیر اکتسابی برای این بانوی بزرگ محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بررسی ابعاد علمی، سیاسی، فردی و اجتماعی، شخصیت حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) نشان می دهد ایشان از یک جهت شخصیتی کامل، نزدیک معصوم و در عین حال انسانی است که در شرایط بحران، تمام مسیر را به درستی پیموده و آن را مدیریت کرده است.

استاد حوزه، راه صلاح و رستگاری جامعه را دو عنصر بصیرت و صبر دانست و افزود: یکی از ویژگی های بارز حضرت زینب(سلام الله علیها) که می توان در تبلور آن در عنصر وجودی خود تلاش کرد، اخلاص  و فدا کردن تمام وجود خود برای خدا بود. ایشان در راه ولایت، اهداف بزرگ دین اسلام و مسیر حق،  با بصیرت، روشنگری و ایستادگی  از  هیچ تلاشی در این را ه فروگذاری نکردند.

حجت الاسلام اخوان سیگاری در پایان با توصیه به صبر زیبا در همه مراحل زندگی، تصریح کرد: گاهی حوادثی که به ظاهر بلا و سختی است و سبب رنجش خاطر و شکوه  می‌شوند برای اولیاء الهی نه تنها ناراحت کننده نیست، بلکه به دیده زیبایی و جمال به آن نگریسته چنان که حضرت زینب(سلام الله علیها) پس از تحمل سختی‌ها و مصائب بسیار بر او و خاندانش فرمودند: «ما رایت الا جمیلا».

وی در پایان تأکید کرد: همین ابعاد معنوی حضرت زینب(سلام الله علیها)، شخصیتی جامع و بی نظیر از ایشان ساخته و به عنوان یکی از بهترین الگوهای صبر ومقاومت برای تمام زنان و مردان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha