یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خانعلی ابراهیمی

حوزه/ همانطور که حوزه علمیه به استاد انقلابی احتیاج دارد، به مبلغ انقلابی نیاز است، اظهار کرد: تبلیغ و انذار از کارکردهای اصلی حوزه علمیه می باشد و برای انجام این رسالت باید مجهز بودن به سلاح علم و عمل بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام خانعلی ابراهیمی در نشست هم اندیشی مدیران مدارس حوزه علمیه خراسان که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد، با تاکید بر اینکه همانطور که حوزه علمیه به استاد انقلابی احتیاج دارد، به مبلغ انقلابی نیاز دارد، اظهار کرد: تبلیغ و انذار از کارکردهای اصلی حوزه علمیه می باشد و برای انجام این رسالت باید مجهز بودن به سلاح علم و عمل در تربیت مبلغان مدنظر باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) به اهمیت رتبه بندی اساتید، تولید سیستم هایی برای واکاوی نیازها و ارائه برنامه عملیاتی، آموزشِ تبلیغ از پایه ابتدایی تحصیل، شناخته شدن حوزه علمیه به عنوان مشاوره ای برتر در سطح مسائل خرد و کلان اجتماع و توجه به اهمیت پاسخ به نیازهای بین الملل را از پیشنهادها و برنامه های مدنظر عنوان کرد.

وی ایجاد مکانیزم استعدادیابی و مجتهدپروری، تاسیس رشته های جدید بر اساس نیازهای نظام و بین الملل، دانش افزایی فارغ التحصیلان و اساتید و بازنگری در آزمون ها را برای حوزه مطلوب لازم عنوان و ابراز کرد: تحقیق در سطوح از دیگر ضروریات است و از این رو باید مهارت های لازم برای رسیدن به پژوهشی در جهت پاسخ به سوالات و دید کاربردی در زندگی و مدل سازی دینی را مورد توجه قرار داد.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه طلاب علوم دینی برای راهنمایی مردم به سوی خدا باید مظهر عملی قرآن، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) باشند، گفت: نیرویی خوش فکر، اثرگذار و پیگیر به عنوان مسئول فرهنگی در مدارس علمیه بسیار ضروری است زیرا مهمترین ماموریت سازمانی حوزه علمیه، مدیریت فرهنگی جامعه است و طلاب علوم دینی، مربی اخلاق و دین مردم هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) در پایان، تشکیل مجمع طلاب، جذب استاد تمام وقت، برگزاری جلسات مدیران به صورت منظم و منطقه ای را از دیگر پیشنهادهایی برشمرد که می توان از آن در برنامه ریزی ها استفاده کرد.

وی افزود: قرار این است که مدارس در عرصه های گوناگون حوزوی به مرکز مدیریت کمک کنند تا با تحول آفرینی، قوی شود زیرا در غیر این صورت به تعبیر مقام معظم رهبری، حوزه منزوی می شود اگر نمیرد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha