جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 934675
۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
نشست

حوزه/ یکی از ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دو مناسبت مهم دی ماه، تصریح کرد: حماسه نهم دی و شهادت حاج قاسم اقلاب را بیمه کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در نشست گرامیداشت 9 دی و سالگرد شهادت سردار سلیمانی بخش چاروسا استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این دو مناسبت مهم، گفت: 9 دی حماسه مردم در دفاع از ولایت، نظام و انقلاب بود، دشمن در سال ۸۸ با کمک عده‌ای فریب خورده و ساده لوح‌ خسارت‌هایی را به کشور و نظام وارد کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چاروسا با بیان اینکه سال 88 عده‌ای خود را به خواب غفلت زده و مقابل ولایت ایستادند افزود: آنها خسارت‌های دردناکی به مردم، نظام و ولایت زدند. اما با همه این کارها خدا را شکرگذاریم که رهبری مدبر، مدیر و شجاع جامعه را بیدار کرد،  رویش ها به وجود آمد و سرانجام این فتنه بزرگ از بین رفت.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه 9دی متعلق به هیچ گروه و جناحی سیاسی نیست تصریح کرد: این روز متعلق به نظام و انقلاب است چرا که مردم حمایت از ولایت و برائت از فتنه گران و استکبار را اعلام کردند. ۹ دی سال۸۸  " نه" بزرگ به فتنه گران و استکبار بود و این روز یوم الله است.

صلواتی با بیان اینکه دشمن به دنبال براندازی نظام بود، افزود: همه اقشار جامعه بالاخص مسئولان این روز مهم را بزرگ بدانند چرا که اگر ۹ دی نبود این جایگاه و مسئولیت‌ها هم وجود نداشت.

وی، حماسه ۹ دی را روزی همانند ۲۲ بهمن دانست و عنوان کرد: در ۲۲ بهمن روح تازه‌ای بر پیکره نظام و انقلاب و مردم دمیده شد و  مردم در هر دو مناسبت با حضورشان نظام را بیمه کردند.

صلواتی اظهار کرد: همه با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در مراسم گرامیداشت ۹ دی شرکت کنند. ادارات هم به دهه بصیرت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه قلعه رئیسی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به ۱۳ دی اولین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی، گفت: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهید سلیمانی نشان از استکبار ستیزی، ولایت یاوری و ولایت محوری ملت ایران داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چاروسا ضمن برشمردن خصوصیات برجسته این شهید والامقام، گفت: حاج قاسم در نبردها و جنگ‌ها به نماز اول وقت اهمیت می‌داد، اما امروز مشاهده می کنیم که بسیاری به نماز اول وقت اهمیت که نمی‌دهند. اگر این شهید والامقام را بشناسیم و به دنبال مکتب سلیمانی هستیم نماز اول وقت را فراموش نکنیم.

صلواتی، "اخلاص" را یکی دیگر از ویژگی‌های سردار سلیمانی دانست و اظهار داشت: سخن گفتن سردار سلیمانی هم برای خدا بود

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha