جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین مسجد رسمی آتن در کریسمس بازگشایی می‌شود

حوزه/ در حالی که دولت یونان قصد دارد در ایام کریسمس برپایی مراسم مذهبی در کلیساها را مجاز اعلام کند، برای حفظ ظاهر مجبور شده به تنها مسجد رسمی آتن نیز اجازه فعالیت بدهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، اولین مسجد رسمی آتن، پایتخت یونان که پس از سال‌ها امسال بالاخره افتتاح گردید، مجاز به بازگشایی برای ایام کریسمس است.

اولین مسجد رسمی پایتخت مدرن، که تنها چند روز پس از افتتاح آن در ماه نوامبر مجبور به تعطیلی به دلیل شیوع کرونا گردید، در ایام کریسمس بازگشایی خواهد شد.

درحالی که دولت ارتدوکس یونان می‌خواهد مراسم دسته جمعی در روز کریسمس را مجاز اعلام کند، مقامات آتن مجبور شده‌اند به تنها مسجد رسمی یونان نیز اجازه فعالیت بدهند و به مسلمانان برای اقامه نماز در مسجد چراغ سبز نشان دهند.

جورجوس کلانتزیس ، دبیرکل وزارت آموزش و امور دینی ، به خبرنگاران گفت: ما بدون تبعیض تصمیم گرفتیم که هر عبادتگاهی بتواند خدمات و دعا را انجام دهد البته تا زمانی که جماعت به ۲۵ نفر محدود شود.

گفتنی است از سال ۲۰۰۷ تاکنون تلاش‌ها برای ساخت یک مسجد رسمی در کشور یونان، تنها کشور اروپایی بدون مسجد توسط مسلمانان آغاز شد و پس از اجازه برای ساخت این مسجد، مقامات قدرتمند کلیسای ارتدکس با اعتراض های گسترده، سنگ اندازی‌های زیادی انجام دادند تا جلوی ساخت و افتتاح تنها مسجد مسلمانان در این کشور را بگیرند.

سال‌ها تلاش مسلمانان بالاخره امسال به نتیجه رسید و این مسجد در شرایطی که به دلیل شیوع کرونا، محدودیت‌های زیادی برپا بود، با تعداد اندکی نمازگزار بالاخره افتتاح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha