جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 934885
۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
مقاله و یادداشت

حوزه/ حضرت عیسی(ع) یکی از محبوب ترین شخصیت های تاریخ است، شخصیتی که سالیان سال قبل از تولدش عده ای در انتظار او بودند و عده ای منتظر آمدن او هستند، اما در میان هر دو گروه، عده ای در حق او ظلم کردند و او را انکار کردند. البته تفاوت بین این دو گروه بسیار زیاد است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، پیروان حضرت موسی (ع) بعد از ایشان، بنا بر بشارت های حضرت موسی(ع) منتظر ماشیحی بودند تا بیاید و آنها را نجات دهد. آنان هر شخصیت خاصی که در جهان ظهور می کرد را بررسی می کردند تا شاید ماشیح موعود آنان باشد. با ظهور حضرت عیسی(ع) ، ویژگی های ماشیح را در او یافتند و او را منجی خود دانستند او را مسیح (ماشیح ) نامیدند.

اما به دلیل تکبرشان، نتوانستند تحمل کنند که عیسی(ع) خلاف خواسته های آنان صحبت کند. عیسی(ع) پیامبر خدا بود و نمی توانست مطابق خواسته مغرورانه یهودیان باشند. کسانی که سالیان سال منتظر عیسی بودند، تصمیم به قتل او گرفتند و به خیال خودشان او را به صلیب کشیدند.آنان که برای ظهورش لحظه شماری می کردند ، بعد از آمدنش به او ظلم کردند، البته خداوند مانع این نقشه یهودیان شد و عیسی(ع) عروج کرد.

بعد از این جریان یاران عیسی (ع)، تبدیل شدند به منتظرانی که دستورات عیسی(ع) را سینه به سینه به پیروان او منتقل می کردند. اما در میان منتظران او نیز اتفاقی افتاد که عده ای از آنان نیز راه ظلم به عیسی(ع) را در پیش گرفتند. با نفوذ تفکر یهودی در میان مسیحیان، دروغ هایی به حضرت عیسی و تفکر مسیحیان نسبت داده شد.

این دروغ ها، به مرور تبدیل شد به باور مسیحیان، باوری که هیچ اعتباری ندارد و حتی انجیل عیسی(ع) نیز آنان را تایید نمی کند. بزرگترین دروغی که جریان نفوذ به مسیحیان القا کردن، الوهیت عیسی(ع) است.

پیامبر خدا را تبدیل کردند به خود خدا، دروغ بعدی تبدیل کردن دشمن به دوست بود. یهودیان که نقشه قتل عیسی(ع) را کشیدند و به خیال خودشان او را به صلیب کشیدند توسط نفوذیان، تبدیل شدند به دوستان مسیحیان، این کار تا جایی پیشرفت کرد که پاپ اعلام کرد اصلا در جریان به صلیب کشیده شدن عیسی دیگر هیچ لکه ننگی در نامه اعمال یهودیان نیست، دروغ بعدی تغییر و حذف کتب اصیل مسیحیت به بهانه زیادی آنها و انتخاب کتابهایی مطابق با تفکر نفوذ بود، دروغ های کوچک و بزرگ ادامه داشت اما زمان تولد عیسی هم با زمان واقعی سازگار نیست، آخرین و مهم ترین دروغی که به مسیحیان گفته شد ، دشمنی مسلمانان با آنان بود، علت این دورغ چه بود؟

پیامبر گرامی خدا حضرت محمد (ص) که راه عیسی را به نتیجه نهایی رساند با دروغهایی که در مسیر و تفکر عیسی ایجاد کرده بودند مبارزه کرد. مبارزه پیامبر از طریق استدلال و روشنگری بود. این روشنگری برای نفوذیان در جریان مسیحیت سنگین تمام شد و اسلام را دشمن عیسی معرفی کردند.

عیسی از دیدگاه اسلام ، پیامبری اولوالعزم، از مادری پاک که سرور زنان زمانش بود، منجی مسیحیان و صاحب کتاب الهی و تایید شده به وسیله روح القدس است. مسلمانان به عیسی ایمان دارند و هرگونه جسارتی به ایشان را کفر می دانند، مسلمانان منتظر آمدن دوباره عیسی هستند تا در کنار منجی عالم، حضرت مهدی، ظلم را از عالم محو کنند.

اسلام دشمن عیسی نیست، بلکه دشمن دورغهایی است که به عیسی نسبت داده شده است. اسلام ظلم به حضرت عیسی را هیچگاه قبول نمی کند و با این دورغ های مبارزه می کند زیرا اسلام، عیسی را فرستاده خاص خدا و مبشر پیامبر آخر الزمان و یار موعود امم می داند.

کریسمس را وسیله ای کنیم برای بیداری جهان، جهان را نسبت به دروغ هایی که به حضرت عیسی نسبت داده می شود ، هوشیار کنیم، عیسای مظلوم را حمایت کنیم تا مسیحیان دوست را از دشمن تشخیص دهند، تا مسیحیان متوجه شوند که عیسی یار منجی عالم ، حضرت مهدی است و به زمره یاران او وارد شوند.

وَ سَلامٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَ یَوْمَ یَمُوتُ وَ یَوْمَ یُبْعَثُ حَیًّا ( مریم ۱۹)

السلام علی وارث عیسی روح الله

 محمد کاظم تجری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha