چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آذین

حوزه/ این کارشناس رسانه گفت: در سریال «خانه امن» به درستی صلابت و قدرت نیروهای اطلاعاتی کشورمان تصویر شده است.

جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با مثبت ارزیابی کردن سریال «خانه امن» اظهار کرد: این مجموعه تلویزیونی یکی از اتفاقات خوب تلویزیون محسوب می‌شود که توانسته هم استانداردهای لازم را به دست آورد و هم در جذب مخاطب موفق باشد؛ اتفاقی که کمتر تولیدات نمایشی شاهدش هستیم.

وی افزود: نقطه قوت «خانه امن» از فیلمنامه آن شروع می‌شود. سناریو دارای شخصیت‌پردازی‌های قوی بوده و موقعیت‌هایی که قصه برای کاراکترها ایجاد می‌کند مخاطب را درگیر خود کرده و تا انتها با کار همراه می‌کند. همچنین هیجان و اکشنی که در سریال وجود دارد توانسته جذابیت های بصری کار را افزایش دهد.

این کارشناس ادامه داد: نکته‌های دیگر به رنگ آمیزی شخصیت‌ها مربوط می‌شود. منظور اینکه، آدم‌ها در این سریال به ذات سفید و سیاه نیستند و هر کدام رنگ‌های خاکستری در رفتارشان دیده می‌شود. برای مثال شخصیت‌های منفی دارای زندگی عادی بوده و شخصیت‌های مثبت نیز درگیر مشکلات خاص خود هستند.

این منتقد درباره کارگردانی و بازیگری سریال «خانه امن» نیز چنین توضیح داد: احمد معظمی در این سریال پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نسبت به کارهای قبلی خود داشته است. این فیلمساز نشان داد که در عین جوانی می‌توان کارهای سخت را به خوبی انجام داد. به‌ویژه صحنه‌های بیرونی این سریال به نظرم اتفاقی خوب در برنامه‌سازی تلویزیون محسوب می‌شود. درباره انتخاب گروه بازیگری هم باید نمره مثبت به کارگردان داد، به ویژه حمید پگاه و امین‌زندگانی چینش دونفره خوبی را در سریال رقم زدند. آذین  درباره تصویر سازی درست از نیروهای اطلاعاتی نیز بیان کرد: در این سریال اتفاق خوبی را شاهدیم آنهم پرداختن به نیروهای اطلاعاتی است چون در کشورمان کمتر این بخش مورد توجه قرار می‌گیرد در صورتی‌که امنیت و آسایش ما مدیون زحمات این عزیزان است که هر یک با گذشتن از جانشان برایمان راحتی به ارمغان آورده‌اند. «در خانه امن» نیروهای اطلاعاتی ایران با صلابت نشان داده شده، البته این امر خلاف واقع نیست، بلکه عین واقعیت است.

وی متذکر شد: در «خانه امن» یک اتفاق مطلوب دیگر را هم شاهد هستیم. آنهم ادای احترام به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است. در چند سکانس شخصیت‌ها با آوردن نام سردار سلیمانی به ما یادآور می‌شوند این سرزمین مدیون چه قهرمانانی است.

آذین در انتها تاکید کرد: به نظرم درباره سرداران و شهدا هر اندازه که کار تولید شود باز هم جا برای کار کردن وجود دارد، اما به شرطی‌که کارهای تولیدی نظیر سریال «خانه امن» از کیفیت خوبی بهره برده باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha