جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ دبیر علمی همایش علمی فرهنگی بررسی شاخصه‌های مکتب شهید سلیمانی،گفت: مهلت ارسال آثار تا پایان بهمن ماه سال‌جاری است و نتایج همایش نیز در ۲۲ اسفندماه اعلام خواهد شد و مطالب ارسالی باید در قالب مقاله، خاطره، شعر و دلنوشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام عادل ساریخانی روز یکشنبه درجمع خبرنگاران در مرکز مدیریت حوزه های علمیه گفت: محور اول این همایش با عنوان مکتب حاج قاسم و سبک زندگی ترتیب خواهد یافت.

وی افزود: شهید سلیمانی و ولایت اهل بیت(ع) شهید سلیمانی و ولایت فقیه و رابطه شهید سلیمانی با مقام معظم رهبری محور دوم این همایش علمی فرهنگی است.

حجت الاسلام  ساریخانی اضافه کرد: محور سوم این همایش با عنوان مکتب سلیمانی و صفات اخلاقی در موضوعات مبانی اعتقادی شهید سلیمانی، شهید حاج قاسم سلیمانی در کلام رهبر انقلاب، شهید قاسم سلیمانی در کلام مردم، شهید سلیمانی از نگاه دشمنان و شهید سلیمانی و سخت کوشی برنامه ریزی شده‌است.

وی اظهار کرد: محور چهارم این همایش با عنوان مکتب حاج قاسم سلیمانی و جوامع بین‌الملل با موضوعات مبانی سیاسی وی، شهید سلیمانی و صلح، شهید سلیمانی و امنیت ملی و بین‌الملل، شهید سلیمانی و وحدت جهانی، ترور شهید سلیمانی از منظر حقوق ملی و حقوق بین‌الملل و ترور شهید سلیمانی از منظر فقه جزایی اسلام خواهد بود.

وی ایثار و مقاومت در مکتب شهید سلیمانی را محور پنجم این همایش نام و برد و ادامه داد: رابطه شهید سلیمانی و جانبازان و ایثارگران و رابطه شهید سلیمانی و جنگ نرم، قدرت و بازدارندگی، مبارزه و تروریسم بین المللی، شکست و استکبار جهانی، دفاع از حرم،شکست نقشه های شوم اسرائیل، محور مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی و دفاع مقدس موضوعات این بخش است.

دبیر علمی همایش علمی فرهنگی مکتب شهید سلیمانی اضافه کرد: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را از طریق درگاه m.taali1339@gmail.com  یا سایت www.mtaali.com ارسال نمایند.

وی اظهار داشت: یکی از هدف گذاری‌های مهم از این همایش جلوگیری از اقدامات شعاری در تبیین مکتب شهید سلیمانی است.

حجت الاسلام ساریخانی افزود: انجام مصاحبه مراجع تقلید با شخصیت‌های مطرح حوزوی پیرامون مکتب شهید سلیمانی از برنامه های این همایش می‌باشد.

دبیر علمی این همایش اظهار داشت: مقام معظم رهبری در تبیین شخصیت شهید سلیمانی از عنوان " مکتب سلیمانی" یاد کرده‌اند و ابعاد مختلف این مکتب نیازمند تبیین است.

وی عنوان کرد: افتتاحیه این همایش در روز یازدهم بهمن ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در ساختمان آیت الله خامنه ای و منزل سابق علامه محمدحسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان به صورت وبیناری به آدرس www.aparat/daralquran/live  ترتیب خواهد یافت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha