جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ابوالحسن حقانی

حوزه/ برای موفقیت در هر مسئولیتی باید فرد، عالم به آن موضوع باشد و به دانش خود بیافزاید و در عین حال مهارت های لازم را هم یاد بگیرد و دارای مدیریت قوی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حقانی در نشست هم اندیشی طلبه معلمان استان قم که در سالن مرحوم آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه  برگزار شد، با بیان این که برای موفقیت در هر مسئولیتی باید فرد، عالم به آن موضوع باشد  و به دانش خود بیفزاید و در عین حال مهارت های لازم را هم یاد بگیرد، گفت: در کنار این عوامل فرد باید دارای توانایی مدیریت، کنترل هیجان و شناخت و بهره مندی از ابزار مختلف دانشی و تدریسی باشد.
معاون اموربین الملل مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) با بیان این که  متوقف نشدن در آن علم از جمله رموز موفقیت برای هر پست و مقامی است، بیان داشت: معلم هر سال و هر دوره باید در علم خودش بازنگری کند و بخش دوم مهارت هایی است که معلم باید داشته باشد، چون مهارت تدریس غیر از داشتن علم آن است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در امر مهارت افزایی مسائل چون برنامه ریزی، نظارت، ساماندهی و رهبری امری لازم و ضروری است، اضافه کرد: در کنار این مسائل یادگیری مهارت سبک مقتدرانه هم می تواند کمک شایانی در اداره برنامه و فعالیت ها در حین تدریس بکند.


وی بر برگزاری کلاس ها به صورت کارگروه و مخاطب شناسی فراگیر تأکید کرد و بیان داشت: تهدید کردن، تحقیر کردن، عدم حضور به موقع و... از جمله موانع عدم موفقیت در امر تدریس دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حقانی، داشتن تقوا و توسل به اهل بیت(ع) را از دیگر عوامل موفقیت در امر تدریس عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha