پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آغاز تمیزکاری سال نو پارک‌ها در اوکلند توسط جامعه اسلامی

حوزه/ جوانان مسلمان در شهر اوکلند در نیوزیلند، طبق یک سنت سالانه، نخستین روز سال ۲۰۲۱ میلادی را با تمیز کردن پارک‌های شهر، پس از پایان مراسم سال نو میلادی سپری می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، جامعه اسلامی اوکلند برای تمیزکردن پارک‌های شهر در سال نو میلادی برنامه ریزی کردند.

جوانان مسلمان نیوزیلندی نخستین ساعات سال نو میلادی را به نظافت پارک‌های شهر اوکلند می‌پردازند. روز آن‌ها از ساعت ۴ صبح و پس از اقامه نماز صبح آغاز می‌شود. مسلمانان بر این باور هستند که باید با همسایگان برادرانه زندگی کنند و با اعتقاد به این موضوع قصد دارند در زمانی که همشهریان مسیحی‌شان، سال نو میلادی را در جشن و شادی به سر می‌برند، به تمیزکردن و پاکیزه‌سازی پارک‌ها مشغول باشند.

عظیم ظفرالله مدیر انجمن مسلمانان نیوزیلند در این باره به خبرنگاران گرفت: از نظر مسلمانان، خدمت به جامعه یک وظیفه شرعی است. به همین دلیل است که ما طبق یک وظیفه سحر بیدار می‌شویم تا پس از برگزاری جشن‌های سال نو، در تمیزکاری شرکت کنیم. ما می‌خواهیم سال جدید را با انجام مسئولیت‌های خود در قبال ایمان و جامعه خود آغاز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این کاری است که شعبات محلی جوانان مسلمان ما در سراسر جهان انجام می‌دهند.

به گفته وی در شهر اوکلند، ابتکار پاک سازی در پارک آلبرتا، ویکتوریا و مایرز از ساعت ۶ صبح آغاز به تمیزکاری می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha