پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ امام جمعه اصفهان گفت: هم شهادت سلیمانی و هم زنده بودن شهید، باعث وارد آمدن ضربه به دشمن گردید.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد شهادت سردارشهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: درباره شهید سلیمانی هر چه بخواهیم صحبت کنیم بالاتر از آن را رهبر انقلاب بیان فرموده اند و بالاتر از آن را نیز قرآن کریم بیان فرموده است.

وی افزود: ممکن است که بگویید چگونه می شود یک سپاهی و سردار این میزان در دل مردم جای بگیرد؛ خداوند متعال در این باره می فرماید: "إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا" کسی که ایمان بیاورد و دنبال ایمان خود عمل صالحی انجام دهد، خداوند دوستی و محبت آن فرد را در دل مومنین قرار می دهد.

امام جمعه اصفهان با بیان این که محبت انسان های مومن و صالح در دل کفار و مشرکین وارد نمی شود، گفت: خداوند درباره افرادی که مومن هستند می فرماید محبت آنها را که ایمان داشته و عمل صالح انجام داده باشند در دل انسان های مومن قرار می دهد.

وی، تشییع جنازه شهید سلیمانی را در طول تاریخ بی نظیر عنوان کرد و ادامه داد: آنهایی که می دیدند شهید سلیمانی چه انسان مومن و خالص است، برای آن شهید عزاداری بی بدیلی کردند و حداکثر احترام را گذاشتند، علت این مسئله آن بود که شهید قاسم سلیمانی یک انسان مومن، صالح و بی ریا بود که برای خدا قدم برمی داشت.

آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر روش و مکتب شهید سلیمانی تصریح کرد: شهید سلیمانی یک مکتب بود، یعنی یک روش را به وجود آورد. البته در جنگ تحمیلی ما سرداران و مقام های والای نظامی داشتیم که روحیه جهادی داشتند و به اصطلاح خاکی بودند و در کنار سربازان و بسیجی ها فعالیت می کردند، اما نمونه بارز آنها شهید سلیمانی است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان،  تعابیر و تعاریف رهبر انقلاب از شهید سلیمانی را زیبا بیان کرد و افزود: رهبر انقلاب فرمودند شهید سلیمانی یک قهرمان ملی و اسلامی بود و هم شهادت و هم زنده بودن شهید، باعث وارد آمدن ضربه به دشمن گردید، همچنان که در زمان زنده بودن، جلودار شکست آمریکا و سران کفر در عراق و سوریه، شهید سلیمانی بود و این سردار شهید بود که ایستاد و مقاومت کرد و جیش الشعب را درست نمود.

وی با اشاره به هزینه چند میلیون دلاری استکبار برای تسلط و سیطره بر عراق و سوریه، عامل شکست این نقشه را اقدامات سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: اینها همه به واسطه فعالیت هایی بود که به وسیله سردار سلیمانی و آن خلوصی که داشت انجام شد .

امام جمعه اصفهان افزود: این شهید الگویی برای نیروهای مسلح و برای همه شد و البته به کوری چشم دشمنان اسلام در نیروهای مسلح، سلیمانی هایی داریم و سلیمانی هایی تربیت خواهند شد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha