جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله مصباح یزدی در موسسه امام خمینی(ره)

حوزه/ علامه مصباح یزدی در طول ده‌ها سال در وادی تألیف و تحقیق و تعلیم گام نهاد و آثار علمی باارزشی پدید آورد و در شمار مفاخر علمی این زمان بودند و آثار قلمی باارزش و ماندگاری از خود به‌جای گذاشتند و تفکر فلسفی را در میدان عمل و کارزار ارائه و ارتقاء بخشید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بیانیه مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم به مناسبت رحلت علامه مصباح یزدی بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
قال رسول الله صلی الله علیه و آله: «اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء؛ وقتی عالمی فقیه، رحلت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ‌چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.»
با تأسف شدید اطلاع حاصل شد که علامه‌ی فرزانه، فقیه، فیلسوف و متفکر؛ آیت الله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی به لقاءالله شتافته است.

رحلت عالم ربانی، پرتلاش، پیگیر، خستگی‌ناپذیر، خالص، با ورع، صاحب‌نظر در مسائل اساسی اسلام و عقبه‌ی فکری نظام؛ ضایعه‌ای سنگین و فقدانی جبران ناپذیر برای جامعه‌ی علمی و فرهنگی کشور است.
در طول ده‌ها سال در وادی تألیف و تحقیق و تعلیم گام نهاد و آثار علمی باارزشی پدید آورد و در شمار مفاخر علمی این زمان بودند و آثار قلمی باارزش و ماندگاری از خود به‌جای گذاشتند و تفکر فلسفی را در میدان عمل و کارزار ارائه و ارتقاء بخشید و فضلش در شاگردانش سرریز شد و به تعبیر مقام معظم رهبری «اگر خدای متعال به نسل کنونی ما، این توفیق را نداد که از شخصیت‌هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر خلأ آن عزیزان را در زمان ما پر کرد»؛ لذا بایستی کتب و تحقیقات این عالم توانا موردتوجه و مطالعه جوانان عزیز قرار گیرد و طرح موفق ولایت همچنان اجرا گردد.
بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مدظله‌العالی مؤسسه جامع و کامل امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) می‌تواند از لحاظ تلاش پیگیر، خستگی‌ناپذیر، خالصانه و عالمانه الگویی برای حوزه باشد.
هجمه‌های تبلیغاتی‌ای را که به شخصیت برجسته، عالم بصیر به معنای حقیقی کلمه و انسانی والا و بااخلاق حسنه وارد می‌ساختند، همه‌اش نشان‌دهنده‌ی تأثیر کلام علامه و اهداف و نیات دشمنان اسلام بود.
این ضایعه دردناک و جانکاه را به محضر بقیة‌الله الاعظم، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، بیت شریف آن بزرگوار و همه ارادتمندان آن عزیز تسلیت عرض می‌نماید.
والسلام علی عباد الله الصالحین
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه
 ۱۳ دی ماه ۱۳۹۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha