پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دکتر امجد حمید المظفر

حوزه/ رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران با اشاره به جایگاه علمی دانشگاه قم به عنوان دانشگاه مادر استان قم عنوان کرد: به دنبال توسعه همکاری‌های وزارت علوم عراق و دانشگاه قم هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر امجد حمید المظفر  امروز در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه قم در ابتدا ضمن تسلیت رحلت عالم جلیل‌القدر آیت الله مصباح یزدی و همچنین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، عنوان کرد: امروز دانشگاه قم به عنوان دانشگاه مادر در استان قم نقش علمی پررنگی را ایفا می کند لذا از این‌رو ما به دنبال تعاون و توسعه همکاری، بیشتر از گذشته بین وزارت علوم عراق و دانشگاه قم هستیم.

وی قرابت فرهنگی، موقعیت مذهبی و آموزش به زبان عربی را به عنوان ویژگی‌های دانشگاه قم برای دانشجویان عراقی برشمرد و گفت: با بررسی و حل خلاهای موجود، به دنبال حضور بیشتر دانشجویان عراقی در دانشگاه قم هستیم.

رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران در ادامه به برخی موارد آموزشی دانشجویان عراقی در حال تحصیل در دانشگاه قم از قبیل برنامه و منابع امتحانات، تسهیل در ارتباط بین استاد و دانشجو، ایجاد سازوکار آسان جهت پرداخت‌های مالی دانشجویان  را عنوان و اظهار کرد: آمادگی کامل در راستای عقد تفاهم‌نامه بین دانشگاه‌های عراق و دانشگاه قم در کلیه امور آموزشی و پژوهشی وجود دارد.

گفتنی است: رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران در ادامه برنامه‌های خود، از ظرفیت‌های علمی‌، پژوهشی و رفاهی دانشگاه بازدید کرد.

خاطرنشان می‌شود: تا کنون بیش از ۲هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه قم تحصیل کرده‎اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha