سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دولت آباد

حوزه/ حجت الاسلام ملکیان گفت: سردار سلیمانی، هم شجاع و هم مدبّر بود و با این دو ویژگی با اشرار مبارزه می کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نشست بصیرتی_معرفتی با موضوع «علل محبوبیت شهید سلیمانی» به صورت برخط با سخنرانی حجت الاسلام مرتضی ملکیان، امام جمعه سپاهان شهر از سوی مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس دولت آباد از طریق سامانه سیما برگزار شد.

حجت الاسلام ملکیان در بیان ویژگی های شخصیتی سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی، گفت: ایشان شب زنده‌دار، مخلص، متواضع و مهربان نسبت به خانواده شهدا بودند.

 وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: برخی افراد دارای دو ویژگی شجاعت و تدبیر هستند که گاهی فرد شجاعت دارد ولی تدبیر ندارند و بالعکس، سردار سلیمانی، هم شجاع و هم مدبر بود و با این دو ویژگی با اشرار مبارزه می کردند، که این دو ویژگی، همراه با اخلاص بود.

 امام جمعه سپاهان شهر، رمز محبوبیت سردار سلیمانی را طبق آیه ۹۶ سوره مریم «"إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا»، ایمان و عمل صالح دانست و گفت: ویژگی های شخصیتی ایشان و اعمال صالحی که ایشان انجام می داد  که بالاترین آن جهاد در راه خدا بود موجب محبوبیت ایشان در بین مردم شد.

حجت الاسلام ملکیان ادامه داد: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند: تمام حسنات و خوبی های بنی آدم را ملائکه می توانند بنویسند به جزء عمل صالح و در بهشت بابی مخصوص،  به نام  "باب مجاهدین" است که رزمندگان از آن  وارد می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha