جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی عراقی

حوزه/رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم گفت: آیت الله مصباح تنها فقیه، فیلسوف، مفسر و استاد برجسته نبود، ایشان نظریه پردازی اسلامی بودند. این نوع افراد در حوزه کم می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت  ارتحال آیت الله مصباح یزدی گفت: شخصیت های علمی برجسته در حوزه فراوان داریم، و مقام علمی آن عالم ربانی ممتاز بود.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم افزود: آیت الله مصباح تنها فقیه، فیلسوف، مفسر و استاد برجسته نبود، ایشان نظریه پردازی اسلامی بودند. این نوع افراد در حوزه کم می باشند.

وی بیان داشت: از نظر اخلاقی و عملی هم ممتاز بودند. آن عالم در طول عمرشان همواره در مبارزه فکری با ملحدین و منافقان چه در قبل و بعد انقلاب بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی گفت: با مارکسیست ها مقابله علمی می کرد، همین مسئله موجب توهین به ایشان شد که آقای مصباح فرد تندرو است، نه این گونه نبوده است، ایشان دارای منطق قوی بود، یکی از این افرادی که با ایشان مناظره کرد احسان طبری بود که بزرگترین تئوریسین مارکسیست ها بود.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم افزود: این فرد به برکت مناظره علمی با آقای مصباح از مسیر خود برگشت و اظهار اسلام کرد و اسلام را پذیرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha