جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نوری زاده

 حوزه / معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: وقف با همه شئون زندگی مردم ارتباط دارد و می‌توان این ظرفیت عظیم را با هدایت مردم در راستای ترویج فرهنگ وقف بالفعل نماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در سفر یک روزه به استان، ظهر امروز در دیدار با استاندار قزوین گفت: واحدی در سازمان اوقاف برای موقوفات حوزوی ایجاد شده است تا موقوفات حوزه‌های علمیه سراسر کشور احیا شود.

حجت الاسلام نوری زاده خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع بسته‌های حمایتی و برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در زمان شیوع ویروس کرونا، سازمان اوقاف را به عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در خدمت‌رسانی به مردم معرفی کرده است.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف در عرصه‌های دینی و مذهبی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و علمی می‌تواند اثرگذار باشد و برای ورود به تمامی این زمینه ها برنامه دارد.

وی اظهار کرد:  اگر چه نیروی انسانی خوبی در مجوعه اوقاف فعالیت دارد اما تقویت نیروی انسانی در این مجموعه اعتماد ملی را بیشتر می‌کند و کمک می‌کند از ظرفیت‌های این نهاد بیشتر استفاده کنیم.

 معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشورتصریح کرد: وقف از دیر باز به شکل های گوناگونی در تاریخ بشر وجود داشته و اسلام آن را در مسیر روشن، منطقی، هدفدار، مترقی و دقیق قرار داده است.

وی ادامه داد: شناسایی و رفع آسیب های گذشته و ایجاد تقویت فرصت های پیش رو در تعامل با سایر نهاد ها و سازمان ها در رسیدن به این هدف مهم را هموارتر خواهد کرد.

حجت الاسلام نوری زاده عنوان کرد: استفاده از راهبرد شبکه سازی، جریان سازی، گفتمان سازی، فرهنگسازی و توانمند سازی متولیان و مسئولان اوقاف و الگو سازی و نوین سازی شیوه های ترویج فرهنگ وقف می تواند در جهت بهره وری موقوفات و برنامه های فرهنگی بسیار اثرگذار باشد.

 معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: وقف با همه شئون زندگی مردم ارتباط دارد و می‌توان این ظرفیت عظیم را با هدایت مردم در راستای ترویج فرهنگ وقف بالفعل نماییم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha