پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 938041
۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
امام جمعه موقت نجف آباد

حوزه/ نشست اساتید مدارس علمیه خواهران نجف آباد به میزبانی مدرسه علمیه زهرائیه این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام حیدرعلی ایوبی، امام جمعه موقت نجف آباد در جمع اساتید مدارس علمیه خواهران این شهرستان که به میزبانی مدرسه علمیه خواهران زهرائیه برگزار شد  به آیه ۴۳ سوره آل عمران که خداوند می فرماید:«یَا مَرْیَمُ اقْنُتِی لِرَبِّکِ وَاسْجُدِی وَارْکَعِی مَعَ الرَّاکِعِینَ / در پیشگاه خدا عبادت کن و با رکوع کنندگان باش»، گفت: این آیات راه را به ما نشان می دهد. انسان اگر بخواهد به خدا نزدیک شود باید از کانال عبودیت و بندگی وارد شود.

وی ادامه داد: یکی از خصلت هایی که سبب بالا رفتن مقام انسان می شود تواضع، فروتنی و حسن خلق است؛ این خصلت ها سبب می شود خداوند فرد را محبوب  کند؛ وقتی این ویژگی با اخلاص همراه شود، یعنی انسان نه برای اینکه محبوب شود، بلکه برای رضای خدا و رسیدن به وجه الله، خود را به دو خصلت تواضع و حسن خلق تجهیز کند به فضیلت و کمال خواهد رسید.

امام جمعه موقت نجف آباد به وظایف تبلیغی طلاب اشاره کرد و گفت: یکی از سلاح های طلاب برای رسیدن به هدف تبلیغی این است که از خصلت تواضع، فروتنی و حسن خلق و نرم گویی بهره مند گردد؛ امروز حسن خلق می توان مردم را به دین داری و گرایش به اسلام راستین و پایبندی به اصول دینی ترغیب کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha