یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ بزرگداشت عمار انقلاب،علامه مصباح یزدی در مسجد سید اصفهان

حوزه/ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آیت الله مصباح در زمان خود حرکت می کرد و عالم به زمانه بود و پس از مارکسیست ها، با تفکرات غرب گراها مقابله کرد و بیش از ۱۲۰ جلد کتاب در این زمینه تالیف کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی، پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت عمار انقلاب که در مسجد سید اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: آیت الله مصباح به واقع در زمینه فلسفه در کشور دومی نداشت.

وی بیان کرد: مرحوم آیت الله مصباح متفکر بسیار قوی و غنی با مبانی عمیق بود، این مطلب ادعا نیست، بلکه بارها در مجامع علمی مرتبط با فلسفه در سطح جهان این مطلب اثبات شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتقاد راسخ دارم که مرحوم آیت الله مصباح در امر فلسفه بی نظیر بود؛ خاطرم هست که در همایش علمی که با موضوع فلسفه در آمریکا با حضور فلاسفه برگزار شد، ایشان به گونه ای سخن گفت که فلاسفه جهان پنج دقیقه ایستاده آیت الله مصباح را تشویق می کردند. این جلسه فلسفه ای در جهان بی بدیل بود و درجه علمی بالایی داشت.

 آقا تهرانی عنوان کرد: درجه علمی آن عالم ربانی باعث شده بود که عده ای فارسی زبان سکولار آمریکایی در داخل کشور به آیت الله مصباح ناسزا و توهین کنند و دیدگاه های اسلام و پیامبر(ص) و وحی را زیر سؤال ببرند.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح در زمان خود حرکت می کرد و عالم به زمانه بود و پس از مارکسیست ها، با تفکرات غرب گراها مقابله کرد و بیش از ۱۲۰ جلد کتاب در این زمینه تالیف کرد.

آقا تهرانی اظهار کرد: حساسیت مرحوم آیت الله مصباح براین بود که باید مبادی و مبانی دینی جوانان صحیح باشد، لذا دوره طرح ولایت دانشجویان را راه اندازی کرد و رهبر معظم انقلاب بیش از ۶۲ بار از این طرح تعریف و تمجید کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مرحوم آیت الله مصباح همیشه توصیه می کرد که بزرگترین نعمت خداوند به ما؛ نعمت ولایت است. ایشان به ولایت بسیار حساس بود و همواره بیانات حضرت آقا را در راس برنامه های پژوهشی خود قرار می داد؛ امروز رهبران جبهه استکبار اذعان کرده اند که آیت الله مصباح نگذاشت که دموکراسی (مورد نظر غرب) را در ایران پیاده کنیم.

 آقاتهرانی متذکر شد: بدانید و آگاه باشید  که مبارزه علمی از هر مبارزه ای سخت تر است، این راهی بود که مرحوم آیت الله مصباح انتخاب کرد؛ کم کاری و عدم صلاحیت برخی، به نام اسلام تمام نشود؛ اگر بنگریم، شاهدیم که غربگراها بیشتر به این نظام، انقلاب و کشور آسیب زده اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جوانان بدانید و آگاه باشید سیاست ما عین دیانت ما است و مخلوط کردن اسلام با دیگر اندیشه ها و تفکرات یک امر غلط و اشتباه است. برخی رجال عالیه کشور امر به معروف و نهی از منکر را قبول نداشته، ولی اجرای حقوق شهروندی را آرزوی خود معرفی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha