پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فاضل لنکرانی

حوزه/ شیعه در طول تاریخ گرفتار این ستم‌ها، ظلم‌ها و حق‌کشی‌ها بوده و تا آخر هست و این را ما می‌دانیم راه حق همیشه گرفتار این بلاها بوده و هست، اما بالأخره نفی مسئولیت دولت پاکستان نمی‌کند و ما به عنوان طلاب حوزه علمیه شیعه شدیداً این کار را محکوم می‌کنیم و به دنبال این هستیم که ان شاء الله عاملین اینها را پیدا و مجازات کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانات آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در پایان  درس خارج اصول  پیرامون کشتار شیعیان در پاکستان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین

یک نکته‌ای را در پایان درس امروز در مورد این کشتاری که برای شیعیان در پاکستان به وجود آوردند و بسیار قلوب همه ما شیعه‌ها و مسلمین و بشریت را جریحه‌دار می‌کند. باید اعتراض شدید خودمان را به دولت پاکستان اعلام کنیم، باید انزجار خودمان را از این اعمال اعلام کنیم، باید خودمان را شریک در غم بستگان شیعیان عزیزی که آن هم به وضع بسیار بدی کشته شدند ، اینها را به قتل رساندند، باید اعلام کنیم، خودمان را شریک در غم آنها بدانیم، شیعیان و همه مسلمان‌ها در همه نقاط ، به هیچ وجهی ریخته شدن خون یک انسان بی‌گناه مورد قبول اسلام نیست، مورد قبول عقل نیست، و اینها باید توجه داشته باشند که انسان یک مؤمنی را به ناحق به قتل برساند از مواردی است که غضب خدای تبارک و تعالی بر آن مترتب است. چرا دولت پاکستان اجازه می‌دهد چنین مسائلی واقع شود؟ دولت‌ها نباید بگذارند چنین اموری که خلاف عقل و خلاف انسانیت و ادیان آسمانی است اتفاق بیافتد، همه مذاهب بشری حتی مذاهب غیر الهی ، قتل را به این نحوه ناحق تصدیق نمی‌کند.

البته شیعه در طول تاریخ گرفتار این ستم‌ها، ظلم‌ها و حق‌کشی‌ها بوده و تا آخر هست و این را ما می‌دانیم راه حق همیشه گرفتار این بلاها بوده و هست، اما بالأخره نفی مسئولیت دولت پاکستان نمی‌کند و ما به عنوان طلاب حوزه علمیه شیعه شدیداً این کار را محکوم می‌کنیم و به دنبال این هستیم که ان شاء الله عاملین اینها را پیدا و مجازات کنند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha