جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موعظه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: در زیارت جامعه کبیره از جمله اوصافی که برای اهل بیت (ع) بیان شده " و ساسة العباد " یعنی سیاست مدار بودن در امورات بندگان است و هر کسی که می خواهد بندگی خداوند را به جا بیاورد باید به راهنمایی های ائمه عمل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، اشرف عبدالعلی زاده، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه برگزار شد، با بیان این که واعظ در روایات هم به خداوند و هم به انبیاء نسبت شده است، اظهار داشت: کلمه وعظ برای پند دادن و تذکر است که در روایات به خداوند متعال و انبیاء الهی اطلاق شده است و مرتبه نازله آن هم علما و دانشمندانی می باشد که مردم را نصیحت و موعظه می کنند.

وی ادامه داد: راه نجات انسان این است که در تمام حوادث محکم باشد و شک و تردیدی برای خود راه ندهد و برای سعادت و رسیدن به فوز الهی عمل به توصیه های انبیاء، ائمه و علما لازم و ضروری است و مسلمانان باید از منویات و فرامین انبیاء و ائمه اطاعت کنند که در این صورت به آنچه که خداوند وعده داده دست پیدا می کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: در زیارت جامعه کبیره از جمله اوصافی که برای اهل بیت (ع) بیان شده " و ساسة العباد " یعنی سیاست مدار بودن در امورات بندگان است و هر کسی که می خواهد بندگی خداوند را به جا بیاورد باید به راهنمایی های ائمه عمل کند.

وی افزود: اینکه در قنوت نماز از خداوند می خواهیم خیر دنیا و آخرت به ما بدهد معنایش پول و ثروت نیست، بلکه منظور آن چیزی است که سعادت دنیا و آخرت انسان را تضمین می کند.

عبدالعلی زاده با تاکید بر این که تمام مواعظ انبیا در این خلاصه شده است که همه کارها باید از روی اخلاص و برای خدا باشد، گفت: در اعمالمان باید مراقب باشیم که در آن غیر خدا شریک نباشد وگرنه آلوده به شرک خواهد بود و کاری که برای خدا باشد، زمان و مکان ندارد و نباید حوادث دنیا در اعمال ما تاثیرگذار باشد و پروردگار را از یاد ببریم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha