جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدی قدرتی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: حلقه مفقوده‌ای که در بحث تبلیغ در حوزه اسلام و اسلام ناب وجود داشت و جای آن در حوزه، خالی بود "گفتمان امام محله" بود.

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: حلقه مفقوده‌ای که در بحث تبلیغ در حوزه اسلام و اسلام ناب وجود داشت و جای آن در حوزه خالی بود، گفتمان امام محله بود.

وی با بیان این‌که گفتمان امام محله کارکرد اسلام ناب را نمایان می‌کند، در ادامه افزود: امام محله در این گفتمان افزون بر کارکرد مذهبی، کارکرد اجتماعی هم دارد.

حجت‌الاسلام قدرتی اظهار کرد: اعتقاد ما به این است که هر امری که به زندگی اجتماعی مردم ارتباط داشته باشد ارجاعی به اسلام ناب دارد و آن‌کسی که باید این آدرس و ارجاع را عملیاتی کند و مصداق قرار دهد به‌طور یقین امام محله است.

وی خاطرنشان کرد: امام محله باید نقش پیامبرگونه حضرت رسول(ص) را در محلات ایفاء کند. ما امام محله را در حد یک پیش‌نماز نمی‌دانیم، بلکه در حد رهبری و راهبری فرهنگی و اسلامی یک محله می‌دانیم، این محله می‌تواند کمی بزرگ‌تر شود و یک ده یا یک شهرستان و یا بیشتر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان ابراز داشت: ۳۰۰ نفر از روحانیان در قالب امام روستا، امام محله یا امام پایگاه اجتماعی در استان لرستان فعالیت می‌کنند و گفتمان امام محله را در محلات بروز و ظهور داده‌اند.

وی ادامه داد: خدمات‌رسانی در ایام شروع کرونا با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، مشاوره ازدواج و همسرداری، مشاوره اعتیاد، ایجاد اشتغال برای زنان بی‌سرپرست با ایجاد کارگاه بسته‌بندی گیاهان دارویی یا ایجاد کارگاه قالیبافی،‌رسیدگی به دانش‌آموزان با تهیه تبلت و لوازم‌التحریر و مدیریت ساخت منزل برای نیازمندان بخشی از فعالیت‌ها و خدمات امامان در استان لرستان است.

حجت‌الاسلام قدرتی در پایان با تأکید بر ضرورت حمایت از گفتمان امام محله گفت: امامان محله و طلاب ما، روحیه‌ای جهادی دارند ولی برای گسترش کمی و کیفی این گفتمان نیازمند حمایت‌های دولتی و همراهی مردم هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha