جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز گفت: صداوسیما باید مردم را در انتخاب های صحیح یاری دهد و از این جهت دانشگاه ملی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، امروز در جمع مدیران و کارکنان صدا و سیمای مرکز فارس، در خصوص همدلی اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مسائلی که داریم را در یک فضای انس و همدلی با یکدیگر طرح و بحث کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: دورهمی ها چه به بهانه حلقه صالحین بسیج با بهانه دیگر باید بتواند همدلی و انس را افزایش دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: تلاوت و تدبر در آیات قرآن، سبب ایجاد حس خوش انسان می شود، از این رو جامعه امروز به این احساس خوش و نشاط معنوی نیاز دارد و از کمبود آن رنج می برد، بنابریان اگر انسان ها از معرفت و کمال و حس خوش معنوی سیراب شوند، برمی‌خیزند و جامعه را به تعالی و اوج می رسانند.

وی تصریح کرد: اگر به اجزای عالم هستی نگاه کنید، خواهید یافت که همه چیز در اوج کمال و تعالی است، دقت در این مسئله موجب تلنگر به وجدان های بیدار و انسان های آگاه است که توحید را در آدمی تقویت می کند و به تصویر کشیدن این ظرائف، ازجمله رسالت های صداوسیماست.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام افزود: امروز زیبایی ها و ظرائف عالم خلقت را نمی‌توانیم به زیبایی به قاب تصویر بکشیم، در سطوحی پایین تر، محاسن نظام اسلامی مان را هم باید بتوانیم با در نظر گرفتن ظرافت ها و زیبایی ها، در کنار نقدها و بیان مشکلات به تصویر بکشیم.

وی عنوان کرد: خداوند متعال این عالم را خوب آفریده اما در حیطه زندگی بشر، اختیار داده و گفته با اختیار خود جامعه تان را خوب بسازید، رسیدن به جامعه خوب، در گرو رفتار خوب و انتخاب های فردی خوب است.

امام جمعه شیراز مطرح کرد: امروز در دنیا، هر رسانه ای که دوربین دست می گیرد و به کف جامعه می رود، یک فلسفه و هدفی را برای خود تبیین کرده است، هدف و فلسفه مهم صداوسیمای ما باید این باشد که مردم را در انتخاب های صحیح یاری دهد، صداوسیما از این جهت دانشگاه ملی است و باید بتواند مردم را به خوبی و درستی، هدایت فکری کند حال باید با خود بیندیشیم که چقدر در راستای این هدف حرکت کرده ایم.

وی در پایان بیان کرد: انتخاب های ما، انتخاب هایی درخصوص مسائل فرهنگی، زندگی اجتماعی، تربیت فرزند، سبک زندگی و دیگر مسایل است و به انتخاب سیاسی در موسم انتخابات ها محدود نمی شود، برای تحقق این هدف، صداسیما نیازمند به اوج رسیدن اندیشه ورزی در ساختار خود است تا پس از آن، نمود و جلوه این اندیشه متعالی را در قالب برنامه های مختلف به مردم نیز تسری دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha